Probleem bij het formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

anarchypower

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Beste members,

Ik heb vandaag besloten om mijn Dell XPS m1710 te formatteren. Nadat ik de Windows XP cd in mijn laptop heb gestoken, werd ik naar de windows xp setup geleid. Ik kon hier kiezen welke partities ik kon verwijderen om vervolgens de partitie te formatteren en er windows op te zetten. Ik had keuze uit 3 partities:
- Een partitie van slecht 89 mb (dell media experience partitie vermoed ik)
- Een partitie van 74gb (de partitie waar windows op staat/stond)
- Een partitie van 3gb (recovery partitie ofzo? I dnno)

Ik besloot om de partitie van windows (die van 74gb) en de recovery partitie (die van 3gb) beide leeg te maken en samen te voegen tot 1 partie van 77gb. Dit lukt me echter niet :(

Ik ga als volgt te werk:
Ik selecteer de partitie van windows, druk daarna op C om de partitie te deleten en vervolgens op L om te bevestigen. Hierna komt er op het schermpje dat er 74gb niet geparitioneerde ruimte bestaat. Ok, tot dusver alles goed. Hierna selecteerde ik de recovery partitie van 3gb en volgde ik dezelfde procedure, eerst C, daarna L om te bevestigen. Nu komt er op mijn scherm dat er zowel 74gb niet gepartitioneerde ruimte bestaat en hiernaast ook nog eens 3gb niet gepartitioneerde ruimte.
Waarom staat dit appart? Hoe komt het in dat er niet gewoon staat dat er 77gb niet gepartitioneerde ruimte is? Hoe kan ik deze 2 partities samenvoegen tot 1 geheel? Ik kan mijn windows dus enkel op de 74gb zetten en ik kan hier geen grotere partitie van maken. Ik kan de partie van 3gb hier niet bij toevoegen...Ofwel?

Kan iemand me helpen? Alle hulp is welkom...

Dank bij voorbaat.

De 3Gb partitie is een beveiligde partitie van dell waar je recovery-bestanden op staan. Afblijven dus...

Maar, bij mijn weten gebruik ik die partitie nooit...als ik problemen heb formatteer ik gewoon mn hele systeem. Is er echt geen manier om die 3gb op te eisen en zelf te gebruiken?

Bedankt MrMusic, ik ben de livecd aan het downloaden en ga hem zo dadelijk op een cd'tje branden :)

MrMusic, hartelijk bedankt voor je hulp. Het probleem is opgelost. GParted is een geweldige tool :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan