probleem bij het installeren win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

egeltjes

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Hallo,

Ik hoop dat ik hier goed ben ..
Heb een probleem met het installeren van win xp pro op een Pentium3 - asus moederbord
harde schijf van 10 gigb 256 mb intern.
Waarschijnlijk moet ik drivers hebben voor een sata schijf maar kan deze nergens vinden heb geen cd met drivers. Heb deze computer gekregen van een zwager. het is al een oudje heeft het altijd goed gedaan met win xp erop. Maar na een vastloper tijdens een spelletje bij mijn zwager thuis kreeg hij een blauw scherm.. met de volgend code 0x0000007E en dan nog iets tussen haakjes geplaats. Heb getracht om xp opnieuw te installeren maar tot op heden niks.. terwijl win 98 wel goed wordt geinstallerd en ook daar alles op doet.
Wie kan mij eventueel helpen..

Pentium 3 met Sata aansluiting?
Wist niet dat het toen er al was. Anderzijds, ben pas sinds een jaar overgestapt op Sata, altijd IDE gewoon blijven volgen :D

heb je al iets met checkdisk geprobeerd?
zoek anders daar even op hier in eht forum. Wordt verscheidene keren aangedragen.

Format ook al eens gedaan? En dan dus niet de format via de Windows XP installatie cd maar via diskette?

De combinatie Plll, 10 gig. harde schijf en sata, lijkt mij schromelijk overdreven.
Of er moet een 3rd party sata/raid kaartje inzitten, maar dan niet met een 10 gig. hafrde schijf

Die foutmelding heeft vaak te maken met de spelpoort op een soundblaster geluidskaart, zit die er soms in?

Iets meer info wat er gebeurt als je met de XP cd opstart en XP probeert te installeren, zou het probleem eerder kunnen oplossen.

hoop dat ik het zo goed doe met het plaatsen van een reaktie...
Als ik de cd van xp erin doe tijdens opstart gaat ie de hardware controleren en daarna een scherm waarin gevraagd word om f6 intedrukken daarna om f2 intedrukken wat ik overigens niet doe en daarna loopt ie verder om een aantal zaken te laden.
vervolgens stopt het proces en krijg ik het blauwe scherm met die melding.

Welke soundkaart er inzit weet ik zo niet

Openmaken, en eventueel die kaart eruit halen, ook verder alles eruithalen, en dan weer proberen.

Indie het een onboard is, deze in de bios eerst uitschakelen.

Hoeft niet persee de geluidskaart te zijn, maar je kun ermee beginnen.

okee ik zal dit even proberen, heeft dit verder geen succes zal ik het eerst maar bij win 98 houden die doet het namelijk wel goed.
Ben van plan om die computer alleen te gebruiken om spelletjes en andere zaken in op te slaan.
Bij deze bedankt voor de tijd en energie die jullie erin hebben gestopt. Als ik in de toekomst toch weer wat anders wil met deze computer laat ik weer van me horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan