Probleem bij het 'set up a home or small office network' in WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

EliasAmado

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Beste forumleden,

Ik heb 2 pc's waarop Win XP (Engels, zonder SP) draaien. Deze pc's hebben toegang naar het Internet via een router (Edimax Broadband Router). Ik wil nu bestanden en de printer delen met beide pc's, wat vroeger ook vaak lukte;

Bij pc1 heb ik het 'set up a home or small office network' gedraaid en vervolgens bij Select the statement that best describe this computer de eerste keus 'This computer connects directly to the Internet. The other computers on my network connect to the Internet through this computer.' genomen en vervolgens voltooid.

Bij pc2 lukt het echter niet. Ik kan wel 'set up a home or small office network' maar zodra ik vervolgens de eerste keus (zie pc1) neem en vervolgens op 'Next' klik krijg een scherm te zien waarin alleen de knop 'Back' enabled is. Ik kan dus alleen maar terug waardoor ik het niet kan voltooien.

Ik heb op beide pc's de firewalls (Norton Internet Security Professional) uitgeschakeld.
Vanaf pc1 kan ik pingen naar pc2 andersom niet.
Ik heb ook gekeken of de server service gestart is op beide pc's, wat het geval is.

Vroeger heeft het altijd gewerkt volgens bovenstaande beschrijving.

Weet iemand de oorzaak en hopelijk ook de oplossing?

Alvast dank
:thumb:

Gr,
Elias

Laatst bewerkt:
Mogelijk foutje in jouw XP installatie. Voer de wizard uit op de pc waarop het wel werkt. Kies aan het einde van de wizard voor de optie om een diskette te maken. Plaats deze diskette op pc 2 en voer de wizard uit vanaf de diskette. Waarschijnlijk lukt het nu wel.

Geplaatst door raymond-hubertu
Mogelijk foutje in jouw XP installatie. Voer de wizard uit op de pc waarop het wel werkt. Kies aan het einde van de wizard voor de optie om een diskette te maken. Plaats deze diskette op pc 2 en voer de wizard uit vanaf de diskette. Waarschijnlijk lukt het nu wel.

Hoi Raymond,

Bedankt voor je reactie. Ik heb echter geen diskette-station op de pc die wel goed werkt. Ik denk dat ik windows maar opnieuw moet installeren.

Gr,
Elias

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan