Probleem bij het uitprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kitjai

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Beste allemaal,

Ik heb een probleem bij het printen van een document. Dit is de situatie:

Ik heb allerlei teksten in een document. Sommige teksten zijn dikgedrukt, maar alle teksten hebben dezelfde lettertype. In de voettekst heb ik een printopdracht (codes), die ervoor zorgt dat de printer het kan lezen (mbv de flashsimm in de printer) en zodat er onderaan het document de bedrijfsgegevens geplaatst worden.

Dit is het probleem:
Als ik het document meer dan 1 keer wil hebben, dan kan ik op de print-button, zeg maar 4 keer achterelkaar drukken. Het resultaat is dat het eerste document altijd goed gaat, maar het tweede document (en soms is dat pas de vierde of xx-de) gaat het fout, althans het tweede document ziet er anders uit dan de eerste!!Dit is het verschil:

Eerste document : vetgedrukt blijft vetgedrukt
Tweede document: vetgedrukt wordt NIET-vetgedrukt en ANDER lettertype!!

Print ik het uit via Bestand-->Afdrukken en stel ik het aantal exemplaren op 4 bijvoorbeeld en druk het document af, dan gaan ze alle 4 WEL goed, maar via de print-button dus niet??

Print ik het uit ZONDER de codes (die ervoor zorgt dat de bedrijfsgegevens uitgeprint wordt), dan gaat het in alle gevallen WEL goed.

Nu snap ik het niet meer..waar zal het aan liggen??
Aan de simm zelf?? of aan de codes in het document??

Hopelijk hebben jullie een antwoord/oplossing voor mijn probleem!
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie :)

Probeer eens af te drukken als volgt.
Bestand - afdrukken- geef hier het aantal aan dat je wilt hebben en print dan.

Even lezen Sigma, hij zegt net dat het dan wel goed gaat...

klopt, via het menu printen lukt prima. maar helaas zijn er gebruikers die deze handelingen langer vinden duren dan via de print-button. En bovendien gaat het ook fout als ik 4 verschillende documenten heb en ik print ze achtereenvolgens via de printbutton (in vlotte wijze: dus ik druk op de print-button van het eerste document, en switch gauw naar het tweede document en klik direct op de print-button, enz.)

Het klinkt raar, maar het ligt aan het vetgedrukte..als ik dezelfde letters schuingedrukt maakt ipv vetgedrukt, dan komen alle docs wel goed uit.
En nu komen bijvoorbeeld eerste (die is altijd goed), tweede niet goed, derde niet goed, vierde wel weer goed. Het is ook wisselvallig welke document er wel goed uitkomt en welke niet.

Het zijn nieuwe printers met nieuwe drivers. Trouwens op de oude printers geeft hetzelfde probleem.

ben nu erachter gekomen dat het niet eens aan de voettekst ligt, maar meer aan de lettertypes:

De tekst had ik in Verdana als lettertype, maar als ik de tekst in Arial doe, dan gaat het wel goed.

Is het nou zo dat de printer de verwerking voor de lettertype Verdana niet aan kan?

Hoi, :D

Het is een mogelijkheid dat het aan de fonts ligt maar dat lijkt mij heel sterk.

Zowel Verdana als Arial zijn True type letterfonts en als deze gewoon bij jouw in jouw keuze lijst van lettertypen voorkomen dan moeten ze werken.

Aan de andere kant is er dus wel een mogelijkheid dat het niet werkt, maar dan ligt het aan jouw printerdriver of het ontbreken daarvan.

Als er geen printerdriver is geinstalleerd of je hebt een printerdriver welke geen fonts als default aan kan zoals Generic/Text only driver.
Dan is het inderdaad mogelijk dat er problemen ontstaan met de beschikbare hoeveelheid fonts en het printen daarvan.

Maar goed als dit zo zou zijn, dan zou jou lijstje met fonts bijna leeg zijn. (neem aan dat dat niet het geval is)

Een andere mogenlijkheid is dat het Font-bestand corrupt of niet goed geinstalleerd is. (Verdana)
Ook dit is weer een gok.

Als de Work-around met Arial jouw geholpen heeft, zou ik het verder zo goed vinden. Dit lijkt mij een van die zaken die je niet een twee drie verklaard.

Succes! :thumb:
Ps, meld jij hem nog even afgehandeld?

Dank voor je reactie en voor jouw goede uitleg!:)
Helaas kan ik de organisatie niet wijs maken dat ze Verdana als standaardlettertype moet veranderen in Arial.

Inderdaad is het moeilijk te verklaren waar het precies zit, maar in ieder geval toch bedankt voor jullie reactie allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan