Probleem bij het uitwerpen van USB-apparaat voor massaopslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salamanderr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2013
Berichten
2
Hallo mensen,

Ik heb sinds een paar weken last van een externe harde schijf die ik niet meer veilig kan verwijderen. Als ik rechts op de Taakbalk op het icoontje hardware veilig verwijderen klik, komt de volgende melding in beeld:

"Probleem bij het uitwerpen van USB-apparaat voor massaopslag

Het apparaat is momenteel in gebruik. Sluit programma's en vensters die het apparaat mogelijk gebruiken en probeer het later opnieuw."

Zover ik weet wordt het apparaat niet gebruikt. Ik heb ook al geprobeerd de installatie ongedaan te maken via Apparaatbeheer, daarna de laptop opnieuw gestart en nogmaals geprobeerd het apparaat veilig te verwijderen maar tevergeefs.

Het gaat om een Western Digital Elements 1078 USB 3.0 1 TB en Windows 8.1 als besturingssysteem.
 
Ok, er zijn verschillende redenen waarom zo'n schijf na Veilig verwijderen toch in gebruik is, bv. een Anti-Virus, of Windows Index-service.

Wat je kan proberen, & zeker lukt, is de computer Afsluiten. Kan even duren, maar dan heb je ook wat.

Overigens, als & alleen indien je schijf niet NTFS geformatteerd is, kan je die er klakkeloos uittrekken.
 
Hallo TheKnight,

Bedankt voor je antwoord. Mijn schijf heeft als indeling NTFS. Is er een manier om te zien of de schijf inderdaad door een Windows Index Service wordt gebruikt? Het afsluiten van de laptop werkt inderdaad wel maar dat is geen praktische oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan