probleem bij install wind 98 sec.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
632
ik heb de schijf een format c gegeven. toen deze klaar was stond er c:\>

dit is dus om windows opnieuw te installeren toch?
alleen ben ik de gegevens kwijt wat ik dan precies moet intypen om opnieuw te kunnen installeren.

1. moet er buiten de windows cd ook een opstart disk in de de a drive zitten ?

c = harde schijf
a = disk
f = cd rom

2. ik heb diverse mappen van c naar een andere schijf gekopieerd - als ik deze straks terug zet gaat dit dan zonder problemen/
 
Ik de Win98 cdrom niet bootable? Zo ja dan de computer opstarten met de cdrom. (zorg wel dat je cd speler als eerste opstartmedium in het bios staat) Lukt dit niet dan je computer opstarten met opstartdiskette met cdrom ondersteuning. Als je computer dan opgestart is typ je bij de dos prompt in: setup. (als dit niet wil lukken typ dan: cd windows, oemsetup)

Als je computer helemaal geinstalleerd is kan je de backup die je gemaakt hebt van je documenten gewoon terugzetten.

Succes
 
Download een Madboot opstartdiskette, dan hoef je niets te typen:
http://www.madboot.com

Screenshot

Boot.png
 
jozo

als ik het goed begrijp,

eerst opstarten en cd rom windows plaatsen - lukt dit niet dan -

pc aanzetten cd windows erin stoppen en de disk plaatsen.

wat moet ik daarna verder zelf doen, want mijn engels is niet super en ik zag in je beschrijving dat het engelstalig is.
 
Download Madboot floppy, plaats een lege diskette en dubbelklik op het bestand.

Start de te installeren pc op met deze diskette (met de win98 cd er in) en klik in het vakje "operating system installations" op "Windows 98"
Als het goed is moet de rest vanzelf gaan.

Succes
 
HELP kan nu niet in de BIOS komen

hallo schijf geformateerd - daarna cd rom er in - krijg melding "ongeldige systeemdiskette"" nu probeert men in de bios te komen, maar dat lukt niet .

wat nu??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan