Probleem bij installatie Windows Xp Home Version

Status
Niet open voor verdere reacties.

tony1984

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Hoi,

Ik heb windows van mijn pc gesmeten, maar zonder terug te herïnstalleren, nu, paar dagen later wil ik terug windows Xp erop krijgen, maar ik krijg de foutmelding:

"Fout tijdens het laden van besturingssystemen"

en na wat te proberen komt er op: "CDBOOT: couldn't find NTLDR

Weet er iemand de oplossing?

Groetjes

Welkom bij Helpmij.nl

Hoe smijt je het er terug op ??

Pak je windows cdrom bij de hand en doe het volgende:
Ervan uitgaande dat e: je cdrom speler is
kopieer de volgende bestanden van de cdrom naar de root van de harde schijf waarop windows geinstalleerd staat.

e:\i386\ntldr
e:\i386\ntdetect.com

Verwijder de cdrom.

Reboot daarna de pc.

Reactie terug

Wanneer krijg je de foutmelding?

Ik krijg de foutmelding wanneer er staat "Boot from atapi cd-rom" in het prille begin van het opstarten (na de optie del voor in de setup te geraken)

-> Ik kan niets meer doen, ofwel ligt het dat men harde schijf stuk is, men eerste boot is de cd-rom, men tweede harde schijf

-> het antwoord van Jackall versta ik niet zo goed, de pc die stuk is is men tweede pc in men woning, hoe moet ik bestanden kopïeren als ik geen windows op die de pc heb? En wat is root? Alvast bedankt voor jullie raad, ik zoek even verder....

Groetjes

Laatst bewerkt:
Het ligt zkr niet aan je harde schijf probeer eens opnieuw de setup bestanden te kopieren en je hardeschijf volledig te formatteren voor de setup en niet quick/snel formatteren.

antwoord "the squaler"

Het ligt zkr niet aan je harde schijf probeer eens opnieuw de setup bestanden te kopieren en je hardeschijf volledig te formatteren voor de setup en niet quick/snel formatteren.

Hoi,

Wel, Dat zou idd moeten lukken, maar dat is nu eigenlijk het probleem, hij laad de cd niet op, dus zie ik ook geen scherm van formateren, partities verwijden, enz...

Ik start de pc op, hij laat zen memory op, dan wil hij booten via de cd-rom, de cd-rom hoort ge dan draaien, en dan zegd hij de fouten...

Tis verdikke een probleem... :p

Alvast bedankt voor de reactie, see you

Probleem opgelost!!!! :p

Mensen, het probleem is opgelost!! :p

Thanx to all

Smeel you later

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan