Probleem bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis_rnb

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2005
Hallo,

Ik heb sinds gisteren windows xp media center op mijn pc gezet. Ik had daarvoor windows 98 erop staat en heb hem er gewoon overheen geinstalleerd, maar alles doet het gewoon. Alleen heb ik nu 1 probleempje: Ik heb een C schijf en een D schijf. Op d C schijf staan nu nog alle bestande en mappen ( windows en program files e.d.) die er nog opstonden van de windows 98 installatie en updates.. Maar nu is er opeens ook een windows en program files op d: geinstalleerd :confused: .. Nu heb ik dus 2 keer windows en program files erop staan en dat is dus dubbele schijfruimte.. En ik kan de windows en program files mappn niet kopieren/knippen/verwijderen want dan geeft hij een foutmelding.. Wat moet ik doen om weer alleen windows en program files op de C schijf te krijgen??

Alvast bedankt!!!

Groetjes

Dennis

Zou een backup van bestanden maken die je wilt bewaren!!!
En Xp media er nieuw opzetten zodat je een lekker schoon begin hebt!!

de bestanden die je op d: hebt staan en wilt bewaren kopiëren naar c: en dan d: formatteren

Tijdens de installatie van xp heb je waarschijnlijk aangegeven dat je de bestaande versie windows niet wilde verwijderen.
Of je hebt aangegeven dat je xp op D: wilde installeren.

Krijg je geen keuze menu tijdens het opstarten? (Duo-boot)
Tussen xp en 98 ?!

Her installatie van xp op C: en die eerst laten formatteren op ntfs. is beste oplossing.
Inderdaad eerst een backup van je spulletjes, emails, adresboek en favorieten.

hmm

hmm dankje jongens voor de antwoorden..

Maar is er geen manier om gewoon alles van D naar C te verplaatsen (windows en program files), want opnieuw installeren is weer zo'ngedoe. Maar dr is nog een probleempje: de computer ( bv configuratischerm -> software) herkent ook alleen programmas op de D schijf :Sdat is ook best wel **** want ik heb liever dat hij dat doet met de programmas op C:.. Weet iemand misschien een manier om de computer 'in te stellen' dat hij de programmas van C: herkent in configuratiescherm enzo ? Want hij kent alleen de program files en winows van D:, die ik graag op C: wil hebben,

En ja als ik opstart vraagt hij welke ik wil opstarten: windows cp media center edition of windows (staat niets achter)

BVD!!

Dennis:(

heej mensen,

Het is me gelukt om alleen xp media center te instelleren dmv eerst windows 98 te installeren en dan xp mediacenter eroverheen te instealleren, want ik kon niet alleen xp media center installeren want er waren nog geen opstartdiskettes en als ik opstarten vanaf cd deed, deed hij ook niets. Maar nu heb ik nog 1 laatste problempje: het opstarten.

Als ik mijn pc opstart krijg ik 3 mogelijkheden:

- Windows XP Media Center
- Microsoft Windows
- Windows XP professional Setup (dit is de media center setup)

Als ik niets doe, selecteerd hij automatisch binnen 2 seconden 'Windows XP professional setup'.

Dit is erg vervelend, weet iemand hoe ik de opstartopties zo kan veranderen zodat hij meteen in Windows XP media center komt ?

MVG

Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan