• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem bij invoer van datum van overlijden de wijziging in cel kolom"leeftijd"

Status
Niet open voor verdere reacties.

knijptang

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2015
Volgende probleem is dat ik de formule in kolom "leeftijd"heb geplaatst zodat ten eerste de leeftijd automatisch wordt ingevuld en na dat de kollom "Overl dat." ingevuld is automatisch de leeftijd bij overlijden ingevoerd wordt, zodanig dat deze niet meer kan worden gewijzigd en eventueel deze rij geblokkerd kan worden en eventueel gekleurd met vermelding met overlijden-teken bij de naam.
zie geplaatste formule
=ALS(G7=" ";DATUMVERSCHIL(E7;VANDAAG();"y");" ")
deze werkt wel tot zover er nog geen overlijdensdatum is ingevoerd.
Zie bijgevoegde bestand.
Met verzoek of de foute formule ook aangepast kan worden Bekijk bijlage helpmij-leeftijd.xlsx

Zorg ervoor dat er geen spaties in kolom G staan.

PHP:
=ALS(G6="";DATUMVERSCHIL(E6;VANDAAG();"y");DATUMVERSCHIL(E6;G6;"Y"))

=DATEDIF(E6;MIN(TODAY();G6);"y")
Deze formule werkt denk ik ook

En deze als er lege cellen in kolom E staan
=IF(ISNUMBER(E6);DATEDIF(E6;MIN(TODAY();G6);"y");"")

Laatst bewerkt:
Overlijdingsteken is wat lastig om bij de naam te krijgen gok ik. Wat je wel kan doen is deze plaatsen is kolom B
Code:
=ALS(G6<>"";"†";"")
Of een kolom maken waar de voornaam en achternaam wordt samengevoegd en in geval van overlijden het † toevoegen.
Code:
=ALS(G6<>"";TEKST.SAMENVOEGEN("† ";C6;" ";D6);TEKST.SAMENVOEGEN(C6;" ";D6))

Qua blokkering rijen kan ik je niet helpen. Is misschien mogelijk met VBA maar de kennis is ontoereikend. Succes.

Laatst bewerkt:
Rijen kleuren kan simpelweg met Voorwaardelijke Opmaak. Kijk daarbij of cel G6 is ingevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan