• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem bij klikken of excel werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

waltervdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Ik werk met Office 2007 onder Windows 7 en ondervind hierbij volgend probleem dat ik niet had bij XP :

Als ik een excel sheet open met meerdere werkbladen reageren een aantal bladen niet als ik er op klik. Ze zijn wel zichtbaar (dus niet verborgen) maar bij klikken blijft de cursor staan op het werkblad dat voorheen geselecteerd was. Slechts na meerdere keren te klikken op verschillende werkbladen (tot 20 maal toe) lukt het soms om het betreffende werkblad zichtbaar te maken. Het is ook niet te wijten aan muisinstellingen of andere cursorproblemen want deze werken perfect in alle andere programa's
Is dit bekend bij andere gebruikers en hoe kan dit ev. verholpen worden ?

Met dank

Walter

Beste waltervdb ;)

Ga eens naar Diagnose uitvoeren.

Via de Office knop, dan naar Informatiebronnen, en klik dan op diagnose uitvoeren.

Heb je dit probleem al lang ?
Anders kan je systeemherstel doen en terug gaan naar een datum waar het wel allemaal goed ging.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny147,
bedankt voor de snelle reply. Heb de diagnose laten lopen maar er werden geen problemen gesignaleerd.
Het probleem is ontstaan sinds ik met windows 7 ben beginnen werken. De file bestond al in XP. Hij is ook correct opgeslagen. Bovendien heb ik hetzelfde probleem met andere files met meedere werkbladen. Echt storend want je kan het betreffende werkblad niet selecteren.
Andere ideëen ?
Walter

Walter,
Kijk ook even in "name manager" die onder formules staat, alle gegevens die #NA zijn of #REF moet je eruit halen.
Dit zijn conversie regels "uit" het verleden.

Gr Waterval

Beste Waterval,
er stond slechts 1 naam - afdrukbereik. Na verwijdering blijft het "probleem".
gr
Walter

IK heb destijds mijn virtueel geheugen opgetrokken en ook de verwijzing dat het max geheugen en processor aan programmas moet worden toegewezen . Als dit komt na de installatie van wim7 die op zijn minst al 3GB ram mag hebben zou ik daar eerst eens gaan kijken , op een oudere pc ( 4 jaar ) heb ik wim7 moeten verwijderen wegens traag .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan