probleem bij mijn oefening in linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
3
hallo kben een eerstejaars student informatica enkmoet voor mijn examen een oefening kunnen maken , een script. Ik bn er al aan begonnen maar keb geen idee hoe ik verder moet, kheb alles geraadpleegd: mijn handboek en zelfs het internet, maaar nietsn gevonden om mij op weg te helpen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen ?

dit is mijn opdracht.

Maak een script dat het volgende doet.
Het script moet toelaten een backup te nemen van een directory en alles wat zich in die directory bevindt.

De backup moet weggeschreven, worden op een locatie.
De locatie en de directory moeten als parameter of als input gegeven worden.
De mogelijkheid moet ebestaan om op te vragen wat er allemaal in de backup staat.

Maak een summary report :
-welke server heeft een backup genomen en waar staat de backup
hoeveel files zijn er in de backup en hoeveel data.
 
Wat heb je zelf al en heb je al eens gekeken naar de Advanced Bash-Scripting Guide?

Enkele tips:
Het script moet toelaten een backup te nemen van een directory en alles wat zich in die directory bevindt.

De backup moet weggeschreven, worden op een locatie.
De locatie en de directory moeten als parameter of als input gegeven worden.
De mogelijkheid moet ebestaan om op te vragen wat er allemaal in de backup staat.

Het maken van de backup kan met tar (zie de manpage of Google) of met cp (copy, zie de manpage of Google als subdirectory's ook gebackupt moeten worden).
Hoe je met parameters werkt kan je vinden in de Advanced Bash-Scripting Guide.
Opvragen wat er in de backup staat kan je doen met een optie van tar (als je tar gebruikt (welke optie dit is kan je vinden in de manpage of via Google)) of, als je cp gebruikt, met ls.
 
ik heb gevonden hoe je een backup maakt van een directory en ook om de inhoud te zien.

maar met de rest heb ik nog moeite:)
 
ik heb gevonden hoe je een backup maakt van een directory en ook om de inhoud te zien.

maar met de rest heb ik nog moeite:)

Laat maar eens zien van wat je al hebt tot nu toe. Dan help ik je wel verder op weg ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan