probleem bij normaal opstarten: blauw scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

studiobart

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
Berichten
142
hallo,

Ik had problemen met spyware, op Nucia - ASO Fourms hebben ze me geholpen, toen moest ik in veilige modus gaan en daar iets doen, toen moest ik terug opnieuw normaal opstarten maar toen kwam ik terecht op volgend blauw scherm met oa als meldingen:

* stuurprogramma uitschakelen
* Vervang zo nodig de beeldschermadapter
* Raadpleeg hardwareleverancier voor BIOS-update
* Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching en Shadowing uit.

Momenteel kan ik enkel opstarten in veilige modus met of zonder internetverbinding!

Kan iemand mij helpen om terug "normaal" op te kunnen starten aub?

thxs
dank bij voorbaat
 
studiobart zei:
hallo,

Ik had problemen met spyware, op Nucia - ASO Fourms hebben ze me geholpen, toen moest ik in veilige modus gaan en daar iets doen, toen moest ik terug opnieuw normaal opstarten maar toen kwam ik terecht op volgend blauw scherm met oa als meldingen:

* stuurprogramma uitschakelen
* Vervang zo nodig de beeldschermadapter
* Raadpleeg hardwareleverancier voor BIOS-update
* Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching en Shadowing uit.

Momenteel kan ik enkel opstarten in veilige modus met of zonder internetverbinding!

Kan iemand mij helpen om terug "normaal" op te kunnen starten aub?

thxs
dank bij voorbaat
kan je niet meer op nucia ?
 
jawel, heb ook reeds daar men vraag gesteld, maar niemand reageert daar, dus dacht ik van: zal ik hem hier ook even zetten? is dat erg?
 
studiobart zei:
jawel, heb ook reeds daar men vraag gesteld, maar niemand reageert daar, dus dacht ik van: zal ik hem hier ook even zetten? is dat erg?

neen, maar ik postte vanmorgen een prob en vandaag is ie al opgelost ...
anders moet je je post es kicken !
 
Laatst bewerkt:
Dat kicken zou je moeten doen op ASO/Nucia.

Maar een andere vraag: heb je een Hijackthis-log geplaatst op ASO/Nucia?

Zo ja, dan moet de deskundige die jou helpt dit probleem horen.

Zij hebben het soms nogal druk, dus één of twee dagen wachten moet je voor lief nemen.

Hier kennen we de inhoud van je Hijackthis-log niet, dus hier moet je zeker niet zijn.
 
Boeing_737 zei:
Dat kicken zou je moeten doen op ASO/Nucia.

Maar een andere vraag: heb je een Hijackthis-log geplaatst op ASO/Nucia?

Zo ja, dan moet de deskundige die jou helpt dit probleem horen.

Zij hebben het soms nogal druk, dus één of twee dagen wachten moet je voor lief nemen.

Hier kennen we de inhoud van je Hijackthis-log niet, dus hier moet je zeker niet zijn.
ik heb zaterdagavond een probleem gepost, gisteren om 19.00 was alles opgelost !
 
heb de stopfout op het blauwe scherm:
0X0000007E (0XC0000047,0X8050A3AC,0XF7C5D854,0XF7C5D8A4)
zijn jullie hier iets meer mee?
 
Je hebt hardwarematig niets verandert aan de pc?
Is dat niet het geval, dan zou ik beginnen met je grafische driver te deïnstalleren, kijk of je dan in normale modus kunt opstarten en dan de nieuwste drivers voor je videokaart installeren.

Heel in het kort, je komt deze melding vooral tegen in combinatie met corupte drivers (video, chipset enz.) Het zou ook nog kunnen verwijzen naar een probleem waar MS een hotfix beschikbaar voor heeft alleen zou er bij de foutmelding ook nog 'aec.sys' moeten voorkomen (en dat zie ik hier niet genoemd worden)

Overigens kom ik deze foutmelding een enkele keer tegen na het verwijderen van een virus en/of aanpassen van Norton, een complete deïnstallatie en herinstallatie lostte in sommige gevallen het probleem dan op.


Aan de anderen die hier reageren. Het staat TS vrij om hier een vraag te stellen, al heeft hij deze op 100 andere fora ook gesteld. Het is dan ook bijzonder vreemd om hem terug te verwijzen naar een ander forum omdat je dat forum toevallig kent.
 
Laatst bewerkt:
studiobart zei:
Ik had problemen met spyware, op Nucia - ASO Fourms hebben ze me geholpen, toen moest ik in veilige modus gaan en daar iets doen, toen moest ik terug opnieuw normaal opstarten maar toen kwam ik terecht op volgend blauw scherm met oa als meldingen:
Aan meastro12:

TS vertelt dat hij in behandeling was bij ASO/Nucia en dat hij tijdens die behandeling iets moest doen in Veilige modus.

Het lijkt mij voor TS zélf het beste de behandeling bij ASO/Nucia voort te zetten.
 
sorry als ik op een ander forum mijn vraag ook stelde, men excuses hierbij...

Ik heb dus men windows xp professional terug geupdated en hierbij ook men driver's van men beeldschermadapter terug geinstalleerd!
bedankt trouwens voor de nuttige info!
Maar nu het volgende probleem...:
Als ik windows opstart, dan duurt dit nogal lang...
als ik dan ingelogd ben, dan verschijnt er een windows installer en direct daarna een installer voor men photogallery... hij vraagt om de gewenste cd-rom maar ik weet niet welke ik hiervoor moet gebruiken... (heb al geprobeerd met windows xp cd, maar deze is het niet)

Wat nu?

btw: ik heb reeds lange tijd een ander probleem die ik nu nog heb (sorry als ik dit hier zet)

als ik normaal opstart met men muis in de usb ( is muis met afstandsbediening in usb), en als ik dan wil inloggen, reageert mijn muis niet! als ik opstart en ik trek men muis uit de usb voor ik moet inloggen, en dan als ik op het inlog scherm ben, steek ik hem dan in, dan werkt ie wel!
weet iemand hoe dit komt?
wie kan me daarbij verder helpen?
ps: als iemand dit wil verplaatsen naar andere threat, doe maar!

bedankt alvast voor alle nuttige informatie!
thxs
 
studiobart zei:
Als ik windows opstart, dan duurt dit nogal lang...
Heb je een SATA/RAID harde schijf (of schijven)? Had je dan niet in de "voorloop" van de setup met de toets F6 stuurprogramma's van derden moeten melden en daarna een diskette met die SATA/RAID-drivers moeten laden?

studiobart zei:
als ik dan ingelogd ben, dan verschijnt er een windows installer en direct daarna een installer voor men photogallery... hij vraagt om de gewenste cd-rom maar ik weet niet welke ik hiervoor moet gebruiken... (heb al geprobeerd met windows xp cd, maar deze is het niet)
Bij een update herkent XP reeds geinstalleerde hardware en vraagt dan om drivers. Heb je een HP Scanner aangesloten?
Die heeft ook software voor Photo and Imaging. Maar het kan natuurlijk ook slaan op een ander merk scanner. Of een geheel andere toepassing die met beeldbewerking te maken heeft.
Adobe Photoshop Album (Starter Edition)? Je zult zelf uit moeten vinden om welke stuurprogramma's gevraagd wordt.

studiobart zei:
als ik normaal opstart met men muis in de usb ( is muis met afstandsbediening in usb), en als ik dan wil inloggen, reageert mijn muis niet! als ik opstart en ik trek men muis uit de usb voor ik moet inloggen, en dan als ik op het inlog scherm ben, steek ik hem dan in, dan werkt ie wel!
Microsoft heeft hier het volgende over te melden.
Voor de volledigheid ook deze Microsoft-site.
Nog meer info via Start, Help en ondersteuning, in zoekvenster typen USB-muis.
Linksonder in dat venster staan ook nog meer knoppen die na klikken meer info onthullen
 
Laatst bewerkt:
heb daar in het verloop van de setup wel ergens F6 zien staan, maar versprong iedere keer snel over terug naar setup!
Hoe verhelp ik dit probleem? kan ik die diskette met die SATA/RAID-drivers nu nog aanmaken of dit probleem oplossen?
thxs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan