Probleem bij openen rapport met subrapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem bij het openen van een rapport welke twee subrapporten bevat.
De twee subrapporten zijn beide via het veld "aanvrager" gekoppeld aan het hoofdrapport. Als ik het rapport open, opent hij echter slechts het eerste subrapport voor de eerste aanvrager. Pas als ik onderaan het scherm door de pagina's heen ga lopen, opent hij de volgende pagina en dan weer een pagina en als ik weer terug loop, gaat hij weer opnieuw de voorgaande pagina opmaken.
Hij draait dus per aanvrager, per subrapport de onderliggende queries iedere keer opnieuw en daar word ik gek van. Ik wil dat hij gewoon in 1 keer beide subrapporten opent voor alle aanvragers. Ik hoop dat er iemand is die dit probleem kent en als diegeen dan ook nog de oplossing kent, word ik weer helemaal gelukkig!:thumb::D

Kun je een voorbeeldje posten, want ik vrees toch dat ik het met eigen ogen moet zien, om een oorzaak te kunnen vinden.

Michel

Nee, sorry, dat gaat niet zo makkelijk lukken, aangezien het al een tamelijke grote database is en het eigenlijk niet te doen is om alleen dit ene stukje in een andere database te zetten.

Ik heb geprobeerd om heel beknopt de werking van de rapporten te reporduceren, maar in die database werkt het gewoon goed.

Ik zal morgen eens kijken of ik het probleem kan reproduceren...

Michel

Ik zal dan toch ook even mijn goedwerkende reproductie plaatsen. Dat geeft hopelijk toch een beetje een beeld van de opbouw.

Bijlagen

U hoort nog van ons...

Michel

Jammer genoeg kan ik van een goed werkend voorbeeld geen slecht werkend voorbeeld maken... Deze doet het prima, zoals het hoort. Ik neem aan, dat je het rapport dat niet werkt op dezelfde manier hebt gemaakt?

Ja, wat hij zeg maar doet in de niet goed werkende versie is dat hij voor ieder ordernummer apart de gegevens voor de subrapporten gaat opzoeken, zodra de pagina wordt geselecteerd.

Heb je al eens geprobeerd om de subrapporten opnieuw in (een kopie van) het rapport te plaatsen d.m.v. slepen? Meestal legt Access dan zelf de connecties wel goed; ik heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee dat een subrapport 'blijft hangen'. Het zou misschien ook kunnen, dat het tweede rapport nog van andere gegevens afhankelijk is.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan