Probleem bij opstarten computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb regelmatig het probleem dat ik geen beeld krijg op mijn beeldscherm bij het opstarten. De computer start maar ik zie geen beeld verschijnen. Alleen de screensaver van de monitor. Geen contact dus tussen computer en beeldscherm. Ik kan niet goed achterhalen wanneer het optreedt. Soms denk ik dat ik precies moet timen wanneer ik de computer aanzet. Dus eerst de monitor en dan precies op het goede moment de computer. Maar dat kan ook toeval zijn. Meestal verschijnt er beeld maar regelmatig dus ook niet. Heel irritant.
Kan een andere DVI kabel helpen of is dat onzin (in de winkel zeggen ze van wel)? Wie heeft een idee? Ik heb er echt geen zin om mijn comouter weg te brengen en een paar weken kwijt te zijn. Wel als er echt structureel iets mis is natuurlijk.
Ik krijg de computer ook niet netjes uit (ik weet welke toetsen ik moet gebruiken zonder dat ik wat zie). Dus dat werkt ook niet.

Alle drivers zijn geupdate.

Zal er verder wel niets mee te maken hebben, maar als ik mijn boxen aanzet, hoor ik regelmatig een hele hoge pieptoon, ook irritant. Ligt niet aan de boxen want dat heb al met andere geprobeerd.

Computer: Acer Aspire M7720 (Vista 64 bits)
Beeldscherm: Syncmaster T220

Ik post omdat ik graag een abbo op dit topic wil om ervaringen / oplossingen te lezen.
Ik heb ditzelfde euvel namelijk al tijden alleen weet ik precies wanneer het gebeurt en hoe ik het kan voorkomen, dus ik heb ermee 'leren leven'.

Ik heb de pc + randapparatuur middels 2 schakelaars op electriciteitsdozen aangesloten. Als nu de schakelaars niet 'uit' zijn geweest, m.a.w. het spanningslampje van de monitor is niet uit geweest en ik start de pc, dan komt er geen beeld.

Staan alle schakelaars uit en zet ik deze op 'aan' en ik start dan de pc op verschijnt er altijd wél beeld. Ook een warme reset lukt altijd. Het zal ongetwijfeld iets met elektriciteit van doen hebben, maar mijn kennis van elektrotechniek is 0,0.

Herken je iets in mijn verhaal / heb je ook schakelaars op de 220 draad zitten?

Vreemd verschijnsel, maar een feit bij mij.

Laatst bewerkt:
Tegen alle adviezen toch een andere DVI kabel gekocht. Dual link ipv single link. Vooralsnog komt het probleem niet voor maar dat is nog niet definitief. Soms gebeurt het opeens weer na een week of zo.
Ik laat weten als het echt opgelost is.

De oplossing is na lang puzzelen eigenlijk heel simpel. Ik maakte gebruik van twee stekkerdozen. De stekker van de computer in de eerste stekkerdoos gedaan en probleem leek verholpen. De tweede stekkerdoos dus vervangen. Toen deed van alles het niet meer. Althans, af en toe werkte bijvoorbeeld opeens het beeldscherm niet meer. Of de boxen. Nu alles vervangen door één nieuwe stekkerdoos en nog even duimen maar alles lijkt nu prima te werken. Zelfs een hinderlijke storing in het geluid van mijn boxen lijkt verholpen. Zo kan een stekkerdoos dus voor flink veel problemen te zorgen!!

Tja, een stekkerdoos is een stekkerdoos, deze geeft de 220 door of niet, hoe kan deze voor problemen hebben gezorgd?

Ik ben ook geen electriciteitsexpert maar wat ik begrijp is dat twee stekkerdozen achter elkaar voor problemen kunnen zorgen. Of is de eerste gewoon niet meer goed geweest/ kortsluiting/ teveel/ te weing spanning etc. Kan gebeuren blijkbaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan