Probleem bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipperdeflap

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Berichten
7
als ik mijn computer opstart krijg ik een blauw scherm waar boven aan staat '' unmounteble_Boot_volume
er stond iets onder dat ik mijn cache bestanden moest uitzetten..dat heb ik gedaan. maar dat werkt niet
weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

alvast bedankt.
 
Als je een HP hebt staat op deze site een Fix voor dit probleem: http://h18007.www1.hp.com/support/files/evodesktop/nl/download/17847.html
Als je Servicepack1 installeert zou het probleem ook verholpen moeten zijn.
Eventueel checken of de Ide kabel van je HD goed zit of van het juiste type is. Of de HD controleren of deze juist is geïnstalleerd. Eventueel de partities opnieuw herindelen (met Partition Magic zonder dataverlies).
 
Nou als je geen kans ziet om SP1 te installeren dan kun je het volgende proberen:

Boot van je Xp-cd en als je het welkom scherm van setup ziet kies dan de letter R
Je krijgt dan de Dos-prompt
Type dan: chkdsk /p
daarna een Enter
Als dat klaar is type je: fixboot
daarna een Enter Y achter de prompt.
Dan type je: exit
en wederom een Enter
Als het goed is zal je systeem nu herstarten in Windows.

Als dit niet werkt, boot dan wederom in de herstelconsole zoals eerder beschreven en type:
chkdsk /r
daarna een Enter.
Als dat klaar is type dan:
exit
Dit duurt langer, maar hierna zou je computer weer op moeten starten in Windows.
 
wij hebben 6 floppys met de boot dingen erop
als ik bij het welkom scherm kom..kan ik niet op ''r'' drukken...bedoel je misschien een andere boot cd ofzo?..


alvast bedankt.
 
Nee ik bedoel gewoon je Xp-installatie cd.
Je verandert in je bios de opstartvolgorde (cd-rom eerst) daarna start je op en boot dus van je Xp-cd je krijgt dan bij het setup welkomscherm de optie R voor reparenen en die kies je en gaat zoals eerder beschreven aan de gang.
 
Geplaatst door r.vink
Nee ik bedoel gewoon je Xp-installatie cd.
Je verandert in je bios de opstartvolgorde (cd-rom eerst) daarna start je op en boot dus van je Xp-cd je krijgt dan bij het setup welkomscherm de optie R voor reparenen en die kies je en gaat zoals eerder beschreven aan de gang.

Had elders ook op dit probleem gereageert , wat nou als je geen xp cd bezit , mijn xp en andere software zitten namelijk op een verborgen partitie op de C: schijf alleen te benaderen met een herstel disk ?

Heb het probleem op het moment niet maar wel al 3 x gehad , ik bezit ook serverspack 1 van xp , maar wat heeft het probleem veroorzaakt en kan je het voorkomen ?

B.V.D
 
Het probleem wordt veroorzaakt door een corrupte boot.ini. De verborgen partitie waar jij het over hebt is waarschijnlijk een Fat32 partitie en dus altijd te benaderen met een gewone windows opstartdiskette. Het nare van zo´n partitie is vaak dat het een herstelpartitie is. D.w.z. dat als je die gebruikt je systeem teruggezet wordt naar het moment dat die uit de fabriek kwam. Dus even een bootable cd creeëren m.b.v. een Xp-cd van een kennis of een goede image van je C: maken met ghost of drive Image Pro van Powerquest. Dan kun je met een gerust hart je verborgen partitie verwijderen en bij je C: voegen :)
 
Hij is helder en duidelijk .

thnx R.Vink
thumb-up.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan