probleem bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marek1997

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
hallo,

Ik heb een probleempje.
Het is gewoonlijk dat als je je computer opstart je na het laden van
dat Windows-laad-gebeuren gewoon je bureaublad met al je programma's, taakbalk, Start-knop, tijd, datum, ect. te zien krijgt. :o
Mij mij is het een ander verhaal, want na het Windows-laden krijg ik ook m'n bureaublad te zien, alleen zonder als m'n programma's en al die dingen. Dus is krijg als het ware alleen m'n achtergrondafbeelding te zien, zonder iets erop of de taakbalk.
Ik denk dat hij dan op dat moment niet vastloopt, omdat het geluid van m'n computer even hoog, laag blijft klinken. (processor-, geheugen- geluid)

Als ik m'n computer dan weer reset, krijg ik natuurlijk eerst zo'n Windows- herstel- scherm te zien met al die modussen om je computer weer op te starten. Ik klik dan gewoon op de normale modus en vervolgens kan ik weer al m'n programma's op m'n bureaublad zien en ook gebruiken.

Dus ik vind het ook een beetje raar, en ik heb er eigenlijk niets raars mee uitgespookt, behalve dat ik een nieuwe beeldscherm heb aangesloten, maar of dat het probleem is, ik weet het niet.

Kan iemand met alsjeblieft helpen? :(

gr. marek

marek97 zei:
Dus ik vind het ook een beetje raar, en ik heb er eigenlijk niets raars mee uitgespookt, behalve dat ik een nieuwe beeldscherm heb aangesloten, maar of dat het probleem is, ik weet het niet.

Wellicht is er geen goede of een verouderde driver geïnstaleerd.
Kijk iig in apparaatbeheer met [windowstoets+r] -> typ: devmgmt.msc Zie je hier een geel uitroepteken? Van welke datum is deze?
Met HWINFO32 kun je meer gegevens over je videokaart in je computer te weten komen, zodat je een driver kunt opzoeken. Echter kun je doorgaans vanaf de meegeleverde applicatie en driver cd bij je computer hebt, meestal gewoon deze driver installeren... voorbeeld systeemsamenvatting HWINFO32

Het geeft ook de vendor en device aan, waarmee je weer kunt zoeken op http://www.PCIDatabase.com (VEN_EN DEV_).

Ook een aanrader is het om Device Doctor te gebruiken om hier een geschikte driver voor te vinden..

Laatst bewerkt:
Wellicht is er geen goede of een verouderde driver geïnstaleerd.
Kijk iig in apparaatbeheer met [windowstoets+r] -> typ: devmgmt.msc Zie je hier een geel uitroepteken? Van welke datum is deze?

Alleen ik zie helemaal geen geel uitroepteken zoals je dat beschreef. ?!:confused:
Maar is het dan misschien niet een idee om naar de site van m'n beeldscherm-merk te gaan en daar gewoon de niewste driver te downloaden? (er is namelijk geen cd bijgeleverd)

Controleer even of bureaubaldpictogrammen weergeven wel is aangevinkt: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Show-hide-or-resize-desktop-icons

Ik heb het filmpje wel bekeken, alleen in dat filmpje zag je gewoon de taakbalk, gadgets, tijd, datum en de muis. Maar bij mij is dat niet het geval. Ik zie dan alleen een achtergrondgrondfoto met niet erop/eraan. Ik kan nieteens iets met de muis doen, sterker nog ik zie hem nieteens!:confused:

maar bedankt voor je reactie.!

Al eens een herstelpunt teruggezet met een tijdstip waarvan je zeker weet dat alles ok was?

Ja, maar dat was voordat ik m´n nieuwe beeldscherm aansloot, en dat opstarten ging toen een paar dagen goed en daarna begon het zo te gaan doen.

Ja, maar het ging eerst goed, dus terug naar dat punt!

Maar gebeurd er dan niet met m´n computer, want ik weet er niet zo veel van af.

En al heb ik dat gedaan wat dan?

Maar is het dan misschien niet een idee om voordat ik mij systeem terugzet om naar de site van m'n beeldscherm-merk te gaan en daar gewoon de niewste driver te downloaden? (er is namelijk geen cd bijgeleverd)

Of weet je het zeker dat het daar niet aan ligt??????

gr. marek.

Natuurlijk altijd eerst proberen.
Zeker weet ik niks hoor.

Ik zou toch eens eerst HWINFO32 zoals in de 2e reactie op jouw vraag uitvoeren, omdat je daar meer informatie kan verkrijgen over je systeem. Meten is weten is een spreuk hiervan afgeleid,,,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan