probleem bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RCH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2012
Berichten
3
Beste mensen

Ik zit met een probleem met mijn laptop.
Als ik deze wil gebruiken dan start deze niet meer op,
Ik kom zover dat ik in de bios kan maar daarna krijg ik een zwart scherm.
Tijdens dat opstarten kan ik kiezen voor f2(bios) of f12 (instellen van waar ik wil opstarten) en verder niks.
Dit terwijl ik hem eerst gewoon heb kunnen gebruiken.
Dus ook geen veilige modus ofzo.
Opnieuw installeren is mijn laatste optie omdat er fotos op de laptop staan.
Kan iemand mij helpen.
Enkele gegeven:
laptop Dell latitude D820 en deze draait op windows xp.
Mvg Ronny
 
Indien je pech hebt is de harde schijf overleden. Kan je vanaf je Windows XP CD opstarten of kan je vanaf een Linux LiveCD opstarten? Indien dat lukt zal ik de harde schijf verder onderzoeken;.
 
Hallo,

Als ik jou was zou ik de hardeschijf een testen met hirens boot cd. Hier zit een tooltje op om je hardeschijf te testen.
 
Indien je pech hebt is de harde schijf overleden. Kan je vanaf je Windows XP CD opstarten of kan je vanaf een Linux LiveCD opstarten? Indien dat lukt zal ik de harde schijf verder onderzoeken;.

Ik heb hier geen cd bij omdat xp al geinstalleerd was.

Hallo,

Als ik jou was zou ik de hardeschijf een testen met hirens boot cd. Hier zit een tooltje op om je hardeschijf te testen.

Die zal ik eens downloaden en kijken wat deze doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb hirrens boot cd gebrand en deze er op los gelaten. Weet niet hoe hij exact werkt maar kan weer in mijn laptop komen en de bestanden eraf halen die ik nodig heb en daarna ga ik met die boot cd aan de gang. Denk in ieder geval niet dat mn hdd is overleden want ik kan nog in mn laptop komen. dus op deze vraag kan n slotje op en als ik weer niet verder kom dan zien jullie me hier wel weer. Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties en de hulp.
Mvg Ronny
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan