Probleem bij versturen van mail met bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

speelty

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2001
Hoikes,

Sinds kort kan ik geen mailtjes versturen vergezeld van een bijlage (bv. excell werkmap) .
Ben gebruiker van Thunderbird, maar ook met OE lukt dit niet ...
Fout :"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:4.4.2 harold.telenet-ops.be Error:time-out exceeded."
Zonder bijlage lukt het wel .
Wie kan helpen ?

Grts. Speelty

klink alsof je verbinding naar die server erger langzaam is. Heb je als een geprobeerd om een notepad document met één letter als attachment te sturen?
Volgens de instellingen van die server mag je tot 10 Mb attachment sturen.

Hoi ReneDirks,

Bedankt voor je reactie. Dat is dan wél gelukt, Hoe kan ik die snelheid herstellen ?

Grtzz

De snelheid is iets wat aan je ISP ligt. Kijk eens op een online snelheidsmeter. Ik weet niet of http://www.speedtest.nl voor je gaat werken omdat je in België zit, maar er zal best een Belgisch equivalent zijn. Het kan ook zijn dat de smtp server van je ISP erg druk was, maar dat zou eigenlijk niet zo lang mogen duren.
Gebruik je uit.telenet.be als smtp server? Ander zou je eens edna.telenet-ops.be kunnen proberen. Maar goed, zoals gezegd ben ik niet helemaal op de hoogte van de situatie in België.

Oh ja, het kan natuurlijk ook nog zijn dat je een virus of spyware hebt die je verbinding helemaal bezet houdt. Je kunt in een command window (start, uitvoeren, cmd) eens kijken welke verbindingen er open staan. Hiervoor moet je achter de prompt het commando
netstat intypen.

[Moderator-Edit] 2 Berichten samengevoegd. Wijziging of toevoeging maken? Klik "Aanpassen" ipv "Reageer op vraag". [/Edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan