Probleem bij verzenden mail / outlook reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Bij verzenden van mail (bv. een leeg testmailtje) vanuit Outlook 2003 verschijnt rechtsonder in de balk " Verzenden 1 van 1 " en blijkt zo hangen.
Na een minuut of wat wachten verschijnt er boven in de balk (rechts naast Outlook) de melding (reageert niet). Na enige tijd verdwijnt deze melding weer, maar " Verzenden 1 van 1 " blijft onderin de balk staan. Dit resulteert uiteindelijk in een pc welke nagenoeg vastloopt. Tevens is er dan veel harddisk activiteit. Pas na afsluiten outlook functioneert de pc weer normaal. Wat ook opvalt is dat Outlook opvallend veel tijd nodig heeft om op te starten. (trage beeldopbouw) Heb AVG als virusscanner en heb deze tijdelijk uitgeschakeld, maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Wie herkent dit probleem en kan mij hiervoor een oplossing bieden ??

Bij voorbaat dank.

Mvrgr. Mark.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dit probleem ook maar iets met de firewall of anti-virusscanner te maken heeft.
Ik denk dat er een foutieve SMTP server is ingesteld, aangezien ik zelf ook iets dergelijks aan de hand heb gehad.
De SMTP server zorgt voor het verzenden van e-mail.

Wanneer je zeker weet dat je SMTP server en alle andere gegevens kloppen kun je de rest van deze post overslaan.

Voor je gaat beginnen met het wijzigen van de SMTP server, moet je eerst de juiste server weten, en de gegevens die daarbij horen.
Hiervoor is het belangrijk voor ons om te weten van welke dienst of provider je je e-mail gebruikt (bijv. Gmail, Ziggo of Hotmail/Windows Live).
 
Ik denk niet dat dit probleem ook maar iets met de firewall of anti-virusscanner te maken heeft.
Ik denk dat er een foutieve SMTP server is ingesteld, aangezien ik zelf ook iets dergelijks aan de hand heb gehad.
De SMTP server zorgt voor het verzenden van e-mail.

Wanneer je zeker weet dat je SMTP server en alle andere gegevens kloppen kun je de rest van deze post overslaan.

Voor je gaat beginnen met het wijzigen van de SMTP server, moet je eerst de juiste server weten, en de gegevens die daarbij horen.
Hiervoor is het belangrijk voor ons om te weten van welke dienst of provider je je e-mail gebruikt (bijv. Gmail, Ziggo of Hotmail/Windows Live).

Hoi Miike,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de instellingen in Outlook gecontroleerd en volgens mij staan deze juist ingesteld. Alles heeft voorheen immers altijd prima gefunctioneerd.
Voor inkomende mail staat ingesteld: pop.hetnet.nl
Voor uitgaande mail staat ingesteld: mailhost.hetnet.nl

Het lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat dit het probleem is, en dat we het euvel ergens anders in moeten zoeken.

Soms sluit Outlook zichzelf zelfs geheel af.
 
Laatst bewerkt:
Als het een SMTP-fout was had je dienaangaande een foutmelding gehad.Wat je kunt proberen is om het proagramma te herstellen d.m.v. je Office cd (die optie krijg je als je de cd laadt). Heeft dat geen resultaat maak dan een back-up van je mails en instellingen en installeer het programma opnieuw,na het eerst gedeïnstalleerd te hebben.
Succes.
 
Als het een SMTP-fout was had je dienaangaande een foutmelding gehad.Wat je kunt proberen is om het proagramma te herstellen d.m.v. je Office cd (die optie krijg je als je de cd laadt). Heeft dat geen resultaat maak dan een back-up van je mails en instellingen en installeer het programma opnieuw,na het eerst gedeïnstalleerd te hebben.
Succes.

Een dergelijke SMTP-foutmelding werd mij niet getoond toen ik de verkeerde SMTP server had ingesteld in Windows Live Mail. Deze bleef ook gewoon op Verzenden 1 van 1 staan.
Ligt het verschil dan in het programma?
 
Als het een SMTP-fout was had je dienaangaande een foutmelding gehad.Wat je kunt proberen is om het proagramma te herstellen d.m.v. je Office cd (die optie krijg je als je de cd laadt). Heeft dat geen resultaat maak dan een back-up van je mails en instellingen en installeer het programma opnieuw,na het eerst gedeïnstalleerd te hebben.
Succes.

Hoi Mik,

Bedankt voor je reactie !!

Ik ga jou advies zeker opvolgen, maar aangezien het de pc van een kameraad van mij is kan ik dat op dit moment nog niet testen, maar ik houd je op de hoogte.

Alvast ontzettend bedankt !!

Mvrgr. Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan