probleem bij win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie7

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
een tijdje geleden kocht ik een adsl ethernet modem waarmee ik 4 pc's kan verbinden met het internet. Ik heb 3 pc's, twee met win xp en één met win98. Ik stak in alle pc's een netwerkkaart en verbond ze met de modem, de 2 pc's met win xp werken perfect, die met win 98 weigert echter dienst. Met veel moeite kreeg ik de netwerkkaart geïnstalleerd en indien ik mag geloven wat er staat bij systeem, apparaatbeheer, netwerkadapters, werkt dit apparaat correct. Wanneer ik echter de setup doe van de modem, vind hij deze niet in mijn netwerk. Ik krijg drie mogelijke oorzaken aangereikt: 1. een firewall maar deze heb ik niet op deze pc, 2.adsl lijn niet correct aangesloten, dit is zeker ok, 3. is het internet-protocol (TCP*IP) correct geïnstalleerd? Ik denk dat het probleem hier zit. Wanneer ik via configuratiescherm kijk naar netwerk staat daar wel TCP/IP bij maar zonder enige verwijzing naar mijn realtek netwerkkaartje. Of zit het probleem nog elders?
Ik kijk erg uit naar jullie antwoorden want zelf zie ik geen oplossing; hartelijk dank bij voorbaat

Welk merk / type netwerkkaart heb je?
Ik heb goede ervaring met een Realtek 8139

Als je bij configuratiescherm / netwerk kijkt, dan moet je netwerkkaart al vermeld staan, met een groene icoon ervoor.
Als je verder scrollt naar beneden, kom je tcp/ip tegen met de naam van je netwerkkaart.

Wordt dit niet vermeld, dan is je netwerkkaart NIET goed geinstalleerd.

Als je kijkt bij configuratiescherm / software / windows setup, en kijkt onder communicatie, staat er dan een vinkje bij externe toegang?
En onder internet werkset, een vinkje bij "Delan van Internet verbinding"?

Staat je netwerkkaart vermeld bij apparaatbeheer?

mijn netwerkkaart is Realtek 8139, wanneer ik die installeerde heb ik eerst de drivers voor win98 moeten downloaden van realtek.com . Wanneer ik kijk bij configuratiescherm, netwerk staat mijn netwerkkaart vermeld met een groene icoon ervoor, als ik echter klik op realtek8139 en toevoegen, adapter toevoegen staan er bij realtek 3 adapters nl 8019,8029 en 8129 maar niet de 8139. wanneer ik verder scroll naar beneden staat er wel tcp/ip maar niet met de naam van mijn netwerkkaart. Als ik klik op tcp-ip toevoegen, protocol toevoegen, microsoft dan vind ik daar weer tcp/ip maar zonder verwijzing naar mijn netwerkkaart.
Als ik kijk bij windows setup staat er een vinkje bij externe toegang maar bij internet werkset staat er geen vinkje bij ' delen van internet verbinding'.
Bij apparaatbeheer staat mijn netwerkkaart wel vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan