annemarie7
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2004
een tijdje geleden kocht ik een adsl ethernet modem waarmee ik 4 pc's kan verbinden met het internet. Ik heb 3 pc's, twee met win xp en één met win98. Ik stak in alle pc's een netwerkkaart en verbond ze met de modem, de 2 pc's met win xp werken perfect, die met win 98 weigert echter dienst. Met veel moeite kreeg ik de netwerkkaart geïnstalleerd en indien ik mag geloven wat er staat bij systeem, apparaatbeheer, netwerkadapters, werkt dit apparaat correct. Wanneer ik echter de setup doe van de modem, vind hij deze niet in mijn netwerk. Ik krijg drie mogelijke oorzaken aangereikt: 1. een firewall maar deze heb ik niet op deze pc, 2.adsl lijn niet correct aangesloten, dit is zeker ok, 3. is het internet-protocol (TCP*IP) correct geïnstalleerd? Ik denk dat het probleem hier zit. Wanneer ik via configuratiescherm kijk naar netwerk staat daar wel TCP/IP bij maar zonder enige verwijzing naar mijn realtek netwerkkaartje. Of zit het probleem nog elders?
Ik kijk erg uit naar jullie antwoorden want zelf zie ik geen oplossing; hartelijk dank bij voorbaat
Ik kijk erg uit naar jullie antwoorden want zelf zie ik geen oplossing; hartelijk dank bij voorbaat