Probleem bios? Medion laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterman

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Hallo,

Ik heb een Medion MD41300 laptop van 3,5 jaar oud. Werkte voorheen perfect. Draait op Windows Vista. MAAR gister tijdens het schrijven van een verslag kon ik niks meer doen. Niks reageerde meer. beeld was normaal.
Hierna deed ik mijn comp uit door lang op de aan/uit knop te duwen en kwam tot en met windows en weer alles vast. hierna meerdere malen geprobeerd maar hij liep al sneller vast. tot dat ik helemaal niet meer in de bios kon komen hier knipperde alleen het lampje dat mijn comp aan staat en de vin van processor.

Hierna heb ik mijn batterij van mijn bios vervangen voor een nieuwe en enkele 10 tallen min. gewacht. en kwam tot win vista tot dat ik internet explo wilde open en toen weer vast.

hierna kreeg ik de fouten;

error 0271 ; check date en time setting
warning 0251 system cmos checksum bad.

hierna heb ik de tijd goed gezet maar wilde niet helpen. weer vast bij opstarten windows.
daarna opstarten en weer steed sneller vast. tot dat je de comp opstart en hij niks meer doet. behalven de vin het het knipperende lampje.

als ik de batterij weer verwijder en weer enkele min wacht kom ik als ik snel ben tot en met de bios in stellingen.

Wie weet wat het is of kan me helpen bij het oplossen van het probleem!!
Alvast Bedankt:thumb:

specs;
Moederboard spec heb ik nog niet kunnen vinden.
3,06GHzMobile Intel® Pentium® 4 Processor Hyper Threading Technologie
MULTI-Standaard DVD/CD-Brander
Color Display 15"TFT XGA
WIRELESS LAN IEEE-80211g 80211b
nVidia GeForceFX Go 5350 64MB DDR RAM AGP 8x met TV OUT
60GB harddisk Hitachi
Werkgeheugen 512MB (2x256)Samsung DDR RAM PC333 max. 1024 MB Dual Channel Mem
10/100Mbit Fast-Ethernet LAN
Intern 56k modem (V.90)
FireWire IEEE 1394:

Laatst bewerkt:
Mogelijk omdat je de batterij hebt vervangen door een nieuwe is deze nog niet goed opgeladen en onthoud hij nog niet de instellingen.

Maar ondanks dat moet de laptop verder wel goed werken nadat je de datum/tijd juist hebt ingesteld.

Klik eens als dit lukt op
Start --> Uitvoeren > en type: eventvwr en druk op OK

Nu verschijnt de eventviewer en daar kun je in de Windows-logboeken eens kijken of er meldingen staan die iets verklaren waarom het fout gaat de rode items.

Ik ga het proberen. Denk niet dat ik tot zo ver kom. heb nu een recovery cd er in gedaan. maar loopt na een halve min; na druk op een toets om op te starten met cd.

Het lijkt wel des te langer ik de batterij er uithaal des te langer de comp door gaat. richting windows.

heel raar!:confused:

Ik kom niet meer in windows dus kan dat helaas niet proberen. Ik wil uitsluiten dat mijn HD stuk is. Hoe kan ik dit doen?

Ik heb dit vermoeden omdat ik bij het vastlopen in windows een 2 zachte tikjes in mijn hd hoorde.
Ik heb geen laptop HD voorhanden maar wel een USB HD 500gig kan ik hier ook windows opzetten en dan de HD uit mijn laptop halen en de USB hd aansluiten?

MGV M

Nou ik heb het probleem gevonden!!!:p

Er zat een plukje stof tussen me moederbord en mijn rammetje waardoor deze een sluiting maakte.

Mijn laptopje werkt nu weer als van ouds! Helaas wel 3 dagen lopen zoeken. maarja daar leer je van!!

Hallo,

ik heb een vraagje
ik heb dezelfde laptop, alleen wou even weten of vista er goed op draait??

werkt aero op de laptop enzo.?

alvast bedankt

Hallo,

ik heb een vraagje
ik heb dezelfde laptop, alleen wou even weten of vista er goed op draait??

werkt aero op de laptop enzo.?

alvast bedankt
Het draait er wel gewoon op. alleen zou ik wel 1gig ram advieseren.
Aero is dat die carosel van geopende paginas die kon ik bij mij niet vinden dus denk dat het uitgeschakeld stond.
verder werkte het goed. daarbij had ik een 1gig mstick tot readyboost gemaakt waardoor die vlink snel werd

ok ik er nu 1536 mb in, dus dat moet goed zijn, werken alle devices? kon vista zelf alle drivers vinde? thnx voor snelle reactie

Aero is dat die carosel van geopende paginas die kon ik bij mij niet vinden dus denk dat het uitgeschakeld stond.
Aero is ook de vensteropmaak met o.a. transparante titelbalken. Het wordt meegeleverd vanaf Home Premium, in Basic zul je het dus niet kunnen vinden.

Hallo, ik heb ook de batterij van de bios leeg,zelfde laptop medion md 41300, en vroeg me af waar die zit en hoe je erbij komt. Aangezien u de zelfde al open heeft gehad.
heb al meerdere vakken en kleppen open gehad maar kon het nog niet vinden, ook onder het toetsenbord niet.hoop dat ik nog een reactie krijg is al lang geleden natuurlijk.
mvg. t

Welkom Teaser

Het is hier niet de bedoeling in oudere topics te reageren. Je kan het beste even een nieuwe vraag openen met je vraag.
Omdat dit topic al een aantal jaartjes oud is gaat er ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan