• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem bouwen van formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Wie kan mij helpen met het bepalen van een formule voor het berekenen van de de produktprijs.
De volgende gegevens moeten in de formule voorkomen.
Het gewicht maal prijs per kilo, plus de waarde van de bijbehorende code, plus de waarde van de bijbehorende type.
Voorbeeld regel 2:
B2 maal B2 uit prijs per kg plus B2 uit meerprijs per code plus B2 uit meerprijs per type.
40x(1,08+0,00+0,75)=73,20.
B3 maal B2 uit prijs per kg plus B10 uit meerprijs per code plus B4 uit meerprijs per type.
30,80x(1,08+0,04+0,00)=34,496.
Indien er geen gegevens beschikbaarzijn in de tabbladen moet het 0,00 zijn waarmee gerekend moet worden.
Ik heb al diverse formules geprobeerd maar kom er niet uit. een probleem waar ik tegenaanloop is dat de zoekwaarde uit tabblad Meerprijs per code bestaat uit een letter met drie cijfers.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Vriendelijke groet,

Henk

Laatst bewerkt:
tip

ik begrijp je vraag (denk ik) wel maar snap je voorbeeld niet.
Indien je dit duidelijker kan geven kan ik iets concreter helpen.
Je hebt nodig voor de combinatie getal met letter de functie rechts (in NL-software) vb =rechts(B2;3)
voor de lege waarden "isleeg" met "als"
vb; =ALS(ISLEEG(A1);0;RECHTS(A1;3))
Indien er geen waarde staat in A1, geeft hij 0, anders geeft hij de rechtse 3 posities van A1
Ben je hiermee geholpen ?

Ilse DD,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag.
In eerdere berichten had Hans mij al een oplossing gegeven voor het probleem dat ik had omschreven.

Vriendelijke groet,

Henk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan