Probleem Canon Pixma ip5000

Status
Niet open voor verdere reacties.

baskos

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Na het wisselen van de kleur-inkt cartridges zijn de kleuren geheel van de kaart. Een rode bloem wordt gelig enz. Alles gecontroleerd: diverse reinigingen, cartridges gecontroleerd, ook de printkop (cartridgehouder) gedemonteerd en geflushed met alcohol. Alles zonder resultaat. Het was de eerste cartridge-wissel met deze printer. We gebruiken de originele cartridges. Wie weet raad ????

reactie

De inkt-patronen zitten toch wel op de juiste posities?
Zelf heb ik de Pixma 3000. Verschilt niet zoveel

Laatst bewerkt:
Yes, alles zit op de juiste plaats. Nogmaals voor de 63e keer gecontroleerd. Ik kan ook niet zeggen welke kleur precies missing is; daarvoor heb ik te weinig verstand van kleurcombinaties.

reactie

Pak het instruktie boekje en kijk naukeurig welke kleur waar moet zitten

reactie

Ik heb nog even bij mijn pixma ip3000 gekeken: van links naar rechts, zwart, cyaan, magenta, geel.

reactie

hoeveel patronen zaten er in, voordat je de nieuwe erin zette?

De ip5000 heeft 5 cartridges. Van links naar rechts:
6 black
3e black
6y yellow
6m magenta
6c cyan
dus iets anders dan de ip3000
het staat er overigens zeer duidelijk bij.
Bij de laatste wissel heb ik cyan en magenta gewisseld.
De overige waren al eerder zover.

reactie

Ja klopt er kunnen ook 5 cartridges in of 4. Maar het blijft een vreemd probleem. Zou het kunnen dat je ooit 2 kleuren met elkaar verwisseld hebt? Stel de yellow met de cyaan, dan is de schrijfkop vervuild en dat verdwijnt niet zo snel. Je kan proberen een aantal kleuren afdrukken te maken en misschien zijn de kanalen in de schrijfkop dan schoon (met de juiste kleur).
Kleuren verwisselen gebeurt niet zo snel aangezien op de houder in de printer duidelijk aangegeven wordt wat waar moet.

Sorry brbr, ook dat heb ik nooit gedaan. Het was de eerste keer dat de cartridges verwisseld werden. Enige weken geleden als eerste de grote zwarte, een week geleden Yellow en vrijdag de laatste twee. Ik heb nu alles geprobeerd, ook 24 uur wachten en nogmaals een intense reiniging, maar alles zonder resultaat. Morgenochtend een kijken of Canon een oplossing heeft. Ik hou je op de hoogte

reactie

Ja Canon, dat zijn de mensen die het moeten weten, inderdaad, succes.

Helaas, Canon wist het ook even niet. Op voorspraak van de helpdesk was het een kwestie van de printkop vervangen. Ik heb deze opgestuurd en binnen 5 dagen had ik de nieuwe printkop in huis.
Echter, het probleem bestaat nog steeds, dus gaat nu de gehele printer naar de reparatie.
Wordt vervolgd......

Laatste nieuws: printer is terug. Wat bleek: ik had van twee kleuren - Magenta en Cyan de inktcartridges BCI-6PM en BCI-6PC geplaats, waarbij de P staat voor photo.
Helaas, dit zijn de verkeerde. Het moeten gewoon de BCI-6M en BCI-6C zijn !!!:o :o :o
Hulde voor ETP (de service van Canon) voor de snelle diagnose en terugzending.
Ik zal het nooooooooooooit meer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan