Probleem comp vliegt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchman123

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
ik heb een probleem als ik tijdje game, 5 a 10 min vliegt m'n pc uit en krijg deze error als ik weer opstart

(met alle games)

C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER7433.dir00\Mini091407-03.dmp
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER7433.dir00\sysdata.xml

Hoe warm wordt je pc en met welk programma lees je deze uit?

hallo

uhm, rond de 27 graden dacht ik toen ik keek met m'n computermake 3 dagen geleden. en die error lees ik als ik gewoon m'n computer opstart je weet wel dat je zo'n foutrapport kan sturen dan staat deze error . het systeem heeft moeten afsluiten wegens een ernstige fout ofzoiets :)

bedankt voor tips alvast,

Bram Dekker

Vervolg.

Ik wou ook nog even zeggen, hij vliegt niet uit maar het beeld freezed en dan als ik op reset druk blijft het beeld keyboard en muis ook op zwart alleen als ik de knop dan inhouw en dan opnieuw aanzet doet ie wel gewoon weer.

Gr. Bram

Kunt u mij helpen?

Ik heb hier het hele foutenrapport + gelinkte sites etc even onder elkaar gezet. misschien kunt u mij ermee helpen? ik weet niet of alle info wel nuttig is maar heb het er toch maar even bijgezet.
Als het teveel is mogen administratoren het ook inkorten!

Microsoft Windows
Het systeem is hersteld van een ernstige fout.
Er is een logboekvermelding van deze fout gemaakt.
Vertel Microsoft over dit probleem
Wij hebben een foutenrapport gemaakt dat u kunt verzenden zodat wij weten hoe Microsoft Windows
moet worden verbeterd. Dit rapport wordt vertrouwelijk en anoniem behandeld.

Foutenrapport inhoud:
Handtekening van fout
BCCode : 1000000a BCP1 : 00F107E8 BCP2 : 0000001D BCP3 : 00000000
BCP4 : 804FEEAD OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Rapportdetails
Dit foutenrapport bevat: informatie over de status van Microsoft Windows toen het probleem zich optrad, de versie van het besturingssysteem en de gebruikte computerhardware en het IP-adres van de computer

Wij zijn er niet op uit om uw naam, adres, e-mailadres of enige andere persoonlijke gegevens te verzamelen.
Het foutenrapport kan echter klantspecifieke informatie bevatten zoals gegevens uit geopende bestanden.
Deze informatie wordt in ieder geval niet gebruikt om uw identiteit vast te stellen.

De gegevens die worden verzameld, worden alelen gebruikt om het probleem op te lossen.
Zodra er meer informatie beschikbaar is, laten wij u dat weten wanneer u het probleem rapporteert. Dit foutenrapport wordt via een veilige verbinding verzonden naar een database met beperkte toeegang en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden

Technische gegevens van het foutenrapport:

De volgende bestanden worden aan dit foutenrapport toegevoegd:
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER85c9.dir00\Mini091507-01.dmp
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER85c9.dir00\sysdata.xml

WINDOWS ERROR REPORTING (Via Windows site foutrapport gestuurd)

Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Meer informatie

--------------------------------------------------------------------------------

Samenvatting probleemrapport

Type probleem
Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)

Is er een oplossing beschikbaar?
Nee

Wat betekent dit probleem?
Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.

Oorzaak
Onbekend

Computersymptomen
Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

Wat kunt u nog meer doen?
Blijf doorgaan met het verzenden van probleemrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

WINDOWS SITE TECHNISCHE HULP
Uitleg:
http://support.microsoft.com/?kbid=322205

Wat er in op de site (de hierboven gegeven link) staat heb ik hieronder ook nog even vermeld.

Nadat u nieuwe hardware of nieuwe software hebt geïnstalleerd, wordt Windows XP telkens opnieuw opgestart of wordt een foutbericht in een blauw scherm weergegeven
Bekijk de producten waarop dit artikel van toepassing is.
Artikel ID : 322205
Laatste beoordeling : maandag 14 mei 2007
Wijziging : 5.0
Dit artikel is eerder gepubliceerd onder NL322205
Dit artikel is bedoeld voor een beginnende tot enigszins ervaren computergebruiker.Wellicht kunt u de stappen beter volgen als u dit artikel afdrukt.
Symptomen van het probleem
Nadat u nieuwe hardware of software hebt geïnstalleerd op een computer met Microsoft Windows XP, treedt een van de volgende symptomen op:• De computer wordt telkens opnieuw opgestart.
• Er verschijnt een foutbericht in een blauw scherm.

Stappen om het probleem op te lossen
Stap 1: De nieuwe hardware verwijderen

Als u nieuwe hardware hebt geïnstalleerd, verwijdert u het desbetreffende apparaat en probeert u Windows XP opnieuw te starten. Als u Windows XP kunt starten nadat u het apparaat hebt verwijderd, neemt u contact op met de fabrikant van het apparaat voor bijgewerkte stuurprogramma's of voor informatie over bekende problemen met het apparaat.

Stap 2: Windows XP in de veilige modus startena. Start de computer opnieuw op. Druk herhaaldelijk op F8 als het scherm zwart wordt.
b. Klik op Veilige modus en druk op Enter.
c. Als u wordt gevraagd een Windows-versie te selecteren, selecteert u de juiste versie en drukt u op Enter.
Stap 3: De functie Vorig stuurprogramma gebruiken a. Start Apparaatbeheer. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ devmgmt.msc en klik op OK om Apparaatbeheer te openen.
b. Dubbelklik op het apparaat waarvoor u het stuurprogramma wilt herstellen.
c. Open het tabblad Stuurprogramma en klik op de knop Vorig stuurprogramma.
Stap 4: Nagaan of het probleem door een programma van derden wordt veroorzaakt

Opmerking Als u alle Microsoft-services uitschakelt en de computer opnieuw opstart, is ook het hulpprogramma Systeemherstel uitgeschakeld en gaan alle herstelpunten verloren. Het wordt derhalve niet aangeraden alle Microsoft-services uit te schakelen als u Msconfig wilt gebruiken om het probleem op te lossen.a. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig en klik op OK.
b. Open het tabblad Algemeen, klik op Selectief opstarten en schakel alle selectievakjes uit, behalve het selectievakje Systeemservices in het geheugen laden.
c. Open het tabblad Services en klik op Alle Microsoft-services verbergen.
d. Klik op Alles uitschakelen.
e. Klik op OK en start de computer opnieuw op.
Als Windows XP start, gaat u naar stap 5. Als Windows XP niet start, gaat u naar stap 6.

Stap 5: Bepalen door welk programma of hulpprogramma het conflict wordt veroorzaakta. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig en klik op OK.
b. Klik op de tab Opstarten.

Gezien het aantal vermeldingen in de lijst raden wij u aan het conflicterende programma op te sporen door middel van het volgende eliminatieproces.1. Selecteer ongeveer de helft van de vermelde items en klik op OK.
2. Start de computer opnieuw op.

Opmerking Als Windows XP niet start, start u de computer op in de veilige modus.
3. Herhaal deze procedure totdat u hebt vastgesteld welk programma het conflict veroorzaakt.

c. We adviseren u het programma te verwijderen als u het niet gebruikt. Of configureer het programma zodanig dat het niet start wanneer de computer wordt gestart.

Opmerking Wellicht moet u contact opnemen met de softwareleverancier voor informatie over hoe u deze configuratie moet uitvoeren.
Stap 6: Nagaan of het probleem door een service van derden wordt veroorzaakta. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig en klik op OK.
b. Open het tabblad Services, schakel alle services uit en klik op OK.
c. Start de computer opnieuw op.

Als Windows XP start, gaat u naar stap 7. Als Windows XP niet start, gaat u naar stap 8.
Stap 7: De conflicterende service bepalena. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig en klik op OK.
b. Open het tabblad Services.
c. Schakel de helft van de services in de lijst in en klik op OK.
d. Start de computer opnieuw op in de normale modus.

Opmerking Als Windows XP niet start, start u de computer op in de veilige modus.
e. Herhaal dit proces totdat u de service hebt gevonden die het probleem veroorzaakt. Het wordt aangeraden de service te verwijderen of uit te schakelen.

Opmerking Het is mogelijk dat u contact moet opnemen met de ontwikkelaar van het programma voor informatie over de te volgen werkwijze.
Stap 8: De computer opstarten met de functie Laatst bekende juiste configuratiea. Start de computer op.
b. Druk op F8 wanneer het bericht 'Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten' wordt weergegeven.
c. Wanneer het menu Geavanceerde opties wordt weergegeven, gebruikt u de pijltoetsen om Laatst bekende juiste configuratie (de laatste instellingen die goed werkten) te selecteren en drukt u op Enter.
d. Als u andere besturingssystemen gebruikt op de computer, gebruikt u de pijltoetsen om Microsoft Windows XP te selecteren, waarna u op Enter drukt.
Opmerkingen• Met de functie Laatst bekende juiste configuratie kunt u configuratieproblemen herstellen, zoals onlangs geïnstalleerde stuurprogramma's die niet geschikt zijn voor de hardware van de computer. Met deze functie kunt u geen problemen oplossen die worden veroorzaakt door ontbrekende of beschadigde stuurprogramma's of bestanden.
• De functie Laatst bekende juiste configuratie gebruikt informatie die werd opgeslagen wanneer u de computer voor het laatst hebt afgesloten. Met deze informatie worden de registerinstellingen en stuurprogramma's hersteld. Hierdoor kunt u deze functie alleen gebruiken als u de computer hebt kunnen opstarten voordat u het systeem herstelt met de laatst bekende juiste configuratie.
• Nadat u de computer hebt opgestart met de functie Laatst bekende juiste configuratie, zijn alle wijzigingen die u hebt aangebracht nadat de computer de laatste keer succesvol werd opgestart, verloren gegaan.
Stap 9: Windows XP herstellena. Schakel alle antivirusprogramma's en virusbeveiliging op BIOS-niveau uit. Zie de desbetreffende softwarehandleiding of online-Help voor meer informatie.
b. Zorg ervoor dat het cd- of het dvd-station als primair opstartapparaat is ingesteld in het BIOS van de computer. Raadpleeg de documentatie bij de computer voor meer informatie.
c. Plaats de cd-rom met Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
d. Druk op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd-rom met Windows XP zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven.
e. Tijdens het opstarten van de computer vanaf cd-rom wordt de hardware gecontroleerd en wordt u gevraagd een optie te selecteren. Druk op Enter.
f. Druk op F8 om de gebruiksrechtovereenkomst te accepteren.
g. Uw huidige installatie van Windows XP wordt weergegeven en u wordt gevraagd een optie te selecteren. Druk op R om het automatische herstelproces te starten. Nadat Windows XP is hersteld, moet u Windows XP wellicht opnieuw starten als u hardware hebt gewijzigd.
Stap 10: De functie Systeemherstel gebruiken

Methode 1: Als Windows XP niet wordt gestarta. Start de computer opnieuw op en druk tijdens het opstarten op F8 om de computer op te starten in de veilige modus met behulp van een opdrachtprompt.

Voor meer informatie over de opties voor de veilige modus klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
315222 (http://support.microsoft.com/kb/315222/)Beschrijving van de opstartopties in de veilige modus van Windows XP
b. Meld u op de computer aan met een beheerdersaccount of met een account die beheerdersreferenties heeft.
c. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op Enter:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
d. Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige toestand.
Methode 2: Als Windows XP wordt gestarta. Meld u als beheerder aan bij Windows.
b. Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Systeemherstel. Systeemherstel wordt gestart.
c. Klik op de pagina Systeemherstel op Een eerdere status van de computer herstellen als deze optie nog niet is geselecteerd. Klik op Volgende.
d. Klik op de pagina Selecteer een herstelpunt op het meest recente herstelpunt in de lijst Klik op een herstelpunt in deze lijst en klik op Volgende. Er kan een bericht worden weergegeven met de configuratiewijzigingen die door Systeemherstel zullen worden aangebracht. Klik op OK.
e. Klik op de pagina Keuze van herstelpunt bevestigen op Volgende. De vorige configuratie van Windows XP wordt hersteld en de computer wordt opnieuw opgestart.
f. Meld u als beheerder aan op de computer. De pagina Herstellen voltooid wordt weergegeven.
g. Klik op OK.

--------------------------------------------------------------------------------

De informatie in dit artikel is van toepassing op:
• Microsoft Windows XP Home Edition
• Microsoft Windows XP Professional

Zoals in de foutmelding staat, zorgt er een bepaalde driver voor die problemen, alleen is het lastig uit te zoeken welke dat is.

Het beste is om de nieuwste drivers van je chipsetdriver van je moederbord te installeren evenals je videokaart.

Als je weet welk moederbord en videokaart je hebt, moet je ff opgeven in je volgende reactie.

Hier is info

Video kaart NVIDIA GeForce 8800 GTX (768 MB)
Moederbord Asus P5B Socket 775 Mainboard
Processor Intel Quad Q6600 2,4GHz Processor
Intel Boxed Koeler

zou je er ook even bij kunnen vertellen hoe ik het allemaal moet doen qua unistallen en installen als je de drivers kan vinden of me kan helpen.

Laatst bewerkt:
hij viel weer uit

hij viel alweer uit en nu met de technische error
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WERac92.dir00\Mini091507-02.dmp
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WERac92.dir00\sysdata.xml

denk dat nog steeds aan de drivers ligt . post snel aub ik ben wanhopig :)

Download eerst de nieuwste drivers:

Videokaart:
http://us.download.nvidia.com/Windows/162.18/162.18_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe

Chipset:
http://downloadcenter.intel.com/con...All&OSFullName=All Operating Systems&lang=eng

Ga nu eerst naar Configuratiescherm-Software en verwijder hier de nVidia-videokaart software/driver.

Start hierna je pc opnieuw op. Eenmaal in Windows, installeer je de zojuist gedownload chipset-driver. Hierna de pc opnieuw opstarten.

Weer in Windows, nu de zojuist gedownloade driver van je videokaart installeren. Hierna de pc nog 1x opnieuw opstarten en hopelijk is het probleem nu over.

Wel deze volgorde aanhouden!

vraag

als ik de nvidea driver wil unistaleren geeft ie aan dat het dan pernament uit m'n geheugen word gewist , moet ik doorgaan?

vraag

Ik heb precies gedaan wat je zei maar hij blijft nog steeds hangen in game
maar nu maakte hij een toon jeweetwel zo'n hoge constante toon die maar bleef piepen tot ik comp reboote

Staat op een stickertje van de voeding zelf. Die kan achterop de voeding zitten, maar ook aan de zijkant waardoor je eerst het zijpaneel van de computerbehehuizing los moet halen voordat je deze kan zien.

Is je pc ook van een bepaald merk en zo ja, welk type?

Vraag

de pc is niet van een bepaald soort merk hij is gewoon met onderdelen in elkaar gezet geen standaard pc. en heb er 2 aanpassingen aan gehad eerst een 8800gtx erin en nieuwe voeding

en nu een quadcore erin en sinds de quadcore begint ie zo te doen. (half week)

voor de voeding kijk ik morgen even en dan komt het tege de middag hieronder wel te staan:) ga zo slapen dus.

Gr. Bram

Vraag

ik had het weer. nu kwam er geen constante piep meer maar nu gewoon dat ie weer freezde en daarna weer beeld op zwart etc.
Technische fout weer:
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER780f.dir00\Mini091607-01.dmp
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER780f.dir00\sysdata.xml

Temperaturen:
Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627DHG (ISA 290h)
GPU sensortype Analog Devices ADT7473 (NV-I2C 2Eh)
Moederbordnaam Asus P5B Series
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 44 °C (111 °F)
CPU 29 °C (84 °F)
CPU #1 / Kern #1 52 °C (126 °F)
CPU #1 / Kern #2 51 °C (124 °F)
CPU #1 / Kern #3 50 °C (122 °F)
CPU #1 / Kern #4 51 °C (124 °F)
GPU 67 °C (153 °F)
GPU diode 70 °C (158 °F)
GPU omgeving 57 °C (135 °F)
Maxtor 6L250S0 40 °C (104 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 4066 RPM
Stroomvoorziening 1918 RPM
GPU 1618 RPM (60%)

Spanningswaarde
CPU Core 1.14 V
+3.3 V 3.23 V
+5 V 5.15 V
+12 V 12.04 V
+5 V Standby 4.90 V
GPU Vcc 3.21 V

mag ik anders je op msn adden ofzo? dat is makkelijker praten. zo ja misschien kan je hem dan in een prive bericht sturen?

Laatst bewerkt:
Hmm, waardes van je voeding zijn oké, evenals de temperaturen van je processor.

Je videokaart wordt 67C en zover ik weet is dat een redelijk normale temperatuur voor een 8800GTX in idle-mode. Ik meende dat 65C een gemiddelde is.

Je zei dat de problemen begonnen na het plaatsen van een QuadCore-cpu. Heb je vorige cpu ook nog? Misschien dat je die es terug kan plaatsen om te zien of de problemen aanhouden. Of het geheugen eruit halen en elk reepje 1 voor 1 testen.

Eventueel kan je je BIOS ook es updaten naar de nieuwste versie (v1604):
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5B

vraag

ik zou de bios wel updaten maar heb je daar ook nog een stap voor stap wijze voor? gewoon een vraag . d.m.v. je antw. dan ga ik bios updaten voor zekerheid. ben niet zo super met computers dus gewoon even dubbele check.

Gr. Bram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan