Probleem Componenten PC..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pankoek

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Beste mensen,

Ik zit in een groot probleem :confused:, althans voor mij.
Volgende week heb ik LAN-party en nu heb ik nog een budget laptopje van 2 jaar oud en die hapert bij elk spel op de laagste resolutie, dat kan zo niet langer dacht ik dus.
Ik wou een nieuwe computer in elkaar zetten, of in elkaar laten zetten.
Op internet heb ik eens wat rondgekeken zag dat het uitzoeken van de componenten nogal van elkaar afhankelijk is.

Ik heb wel een lijst maar weet niet of het bij elkaar past. Of het wel op elkaar afgesteld is?

Zouden jullie er eens naar willen kijken:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B279214%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B260610%5D=1&product%5B302494%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B277348%5D=1&product%5B235903%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B365353%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B71255%5D=1&product%5B260130%5D=1

Het is een hele lijst want ik begin bij niets.
Waar ik ook in dubio zit is dat die hele lijst iets over mijn budget is gegaan.
Mijn budget is namelijk 750-800 euro. En zoals je hebt gezien is het al 900
De muis heb ik al en een toetsenbord mss ook, maar die is nog spoorloos. (net verhuisd)
Waar ik aan dacht is mss de assemblage zelf doen, maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Daarnaast een goedkopere kast, maar ik vind het zo strak. Of toch een goedkopere beeldscherm.
]

Wat ik me ook afvroeg en hoop dat jullie een antwoord op hebben is of ik nog meer onderdelen erbij moet hebben? nog wat kabeltjes en dergelijke?

Ik Hoop dat jullie me kunnen helpen en ik hoop op een z.s.m. reactie.;)

Met vriendelijke Groeten,

Joost :D

Hier het zelfde systeem als jou.
Alleen dan deels andere merken. => resulteert in een bedrag van 826,-

4launch is in het algemeen stukken goedkoper als alternate/azerty

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/74796

Ook gewoon AMD phenom II X4 955 cpu
4GB ddr3 geheugen
GTX460
Cooler master voeding
DVD brandertje
500GB schijf
windows 64 Bit NL
22 inch scherm
Assemblage.

Edit, heb ook een leuke kast genomen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
De sonata proto heeft 4launch ook -> 57.50

Of bv zoiets:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/74796#p-4-productid-094237
Van Cooler Master dus dat zit goed.

Laatst bewerkt:
550 Wat is wel wat krapjes voor zo'n computer met een aardig krachtige CPU en Grafisch kaart. Neem maar deze voeding.

Re

Mukkel, Bedankt voor je reactie!
Kwam zelf niet op het idee om een andere site te zoeken, :thumb:

Maar die verschillende merken zijn te vertrouwen?
Het scheelt wel weer mooi 60 euro.
Maar denk je dat zelf de assemblage doen verstandig is?
daar kan ik dan ook nog op besparen.

gr Joost

Verder zijn verschillende merken best goed want dan kun je van alles het beste pakken. Als de aansluitingen maar op elkaar passen en gelukkig zit dat allemaal goed :) .

en wat zal ik dan met de assemblage doen?
Het zelf maar eens gaan proberen? of komt daar teveel bij kijken?

Zelf assembleren is niet lastig. Alles wijst zich wel alleen moet je er wel de rust voor nemen. Dus gewoon 's ochtends beginnen en kijken wanneer die af is want als je gaat stressen vergeet je stickertjes eraf te halen bijvoorbeeld of een kabeltje niet goed. Toen ik mijn eerste pc bouwde deed ik er bijna 4 uur over maar toen werkte het wel :) . Verder krijg je nu op elk onderdeel garantie (sommige zelfs levenslang) als je hem laat assembleren krijg je ook nog een jaar garantie van de webshop. Maar dat heeft niet heel veel nut.

Oke, dat klinkt veelbelovend om het zelf dan maar eens te gaan proberen.
heb je nog enige tips of dingen die ik nodig heb voor de assemblage?
Zoals antistatische mat, of polsbandje ofzoiets?

Niet persee nodig, trek gewoon geen kleren aan die synthetisch zijn even als vloerbedekking proberen te vermijden en gewoon telkens even de verwarmingsradiator aanraken. Verder zijn er op youtube veel goede tutorials te vinden over het bouwen van een computer. (zoek wel een actuele)

Oke heel erg bedankt hiermee,
Daarnaast had ik nog een vraagje over mogelijke componenten switch
want ik wil games gaan spelen als cod bo en split/second
Kan ik dan niet beter een betere videokaart nemen en wat besparen
op het moederbord en de processor? of maak het niet zo veel uit

Van het bespaarde geld bij 4launch zou je toch wel een switch kunnen kopen? :) ik zou niet gaan bezuinigen hoor. Verder zou ik wel als harde schijf een Samsung Spinpoint F3 nemen, want die zijn veel sneller. Maar ik vind die webshop zo vaag dat ik het niet eens kan zien welke het is:evil:. Ook moet je nog wel even zeggen of je die kast wilt want hij is wel 'apart'.

550W is meer als genoeg, dat is zelfs al ruim genomen.

X4 955 => 125Wat volbelast.
GTX460 => 150W volbelast.
Rest van de hardware => 50W (ruim genomen)
325W totaal max belast.

En wanneer zijn je CPU + GPU tegelijkertijd 100% belast??? .. idd nooit.
De 550W was al ruim voor een evnt upgrade in de toekomst.

Een pc assembleren stelt inderdaad niet veel voor.
Maar als je er zeker van wilt zijn dat je volgende week wilt gamen op de lan :)
ALs er iets kappot is of gaat tijdens het assembleren. Zit je weer met opsturen ect.

ps ik zie inderdaad dat ik een 5400toeren schijfje had gepakt..
Hier is de F3
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-078738
Gewoon ff de productcode googelen :)

Van het bespaarde geld bij 4launch zou je toch wel een switch kunnen kopen? :) ik zou niet gaan bezuinigen hoor. Verder zou ik wel als harde schijf een Samsung Spinpoint F3 nemen, want die zijn veel sneller. Maar ik vind die webshop zo vaag dat ik het niet eens kan zien welke het is:evil:. Ook moet je nog wel even zeggen of je die kast wilt want hij is wel 'apart'.

Hoezo is die kast apart? Wat is er anders aan dan?
En wat als ik voor deze ga: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/74796#p-4-productid-076935
Zit de voeding al bij en coolermaster is vertrouwd. Zal alles er dan ook inpassen?

Laatst bewerkt:
ownee :) Jobbes heeft het verkeerd begrepen :)

Een switch is ook een kastje waarmee je een netwerk "verdeelt" en met meerdere pc's op internet kan. Jij bedoelde switch als in veranderen.

Het systeem is nu mooi in evenwicht.
Ik zou geen zwakkere CPU pakken en op het moederbord kun je weinig besparen.
Hooguit 2 tientjes. Maar voor die 2 tientjes extra heb je nog geen betere graka.

Edit: De combi van coolermaster is ook goed.
500W is ook genog voor het systeem

Laatst bewerkt:
Ja ik bedoelde van onderdelen veranderen.
Maar wat denk je van die nieuwe kast met voeding?

Zie me edit hierboven :P
Gewoon goed, niets mis mee.

Prima systeem (die van Mukkel) heb ik niets op aan te merken :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan