probleem computer geluid aansluiten aan amplifier

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
heb een oude Akai AM-U55 amplifier waar ik mijn laptop op wil aansluiten. Bij mijn modernere amplifier van Sony lukt het prima op aux poort, maar bij deze amplifier krijg ik er geen geluid uit.

Er zitten achterop de amplifier de volgende poorten:

-main in
-pre out
-tape 1: play
-tape 1: rec
-tape 2: play
-tape 2: rec
-aux
-tuner
-phone

de amplifier gaat aan (er branden lampjes), er komt alleen geluid uit de speakers als ik hem op "main in" aansluit. op geen enkele andere poort krijg ik er geluid uit. probleem is dat als ik hem op "main in" aansluit ik het geluid niet via de amplifier harder of zachter kan zetten.

iemand ideeen waar dit aan kan liggen? of zou de amplifier gewoon aan zijn einde zijn? ik zal ook nog eens proberen er een ander apparaat op aan te sluiten, kijken of dat wel geluid geeft.

vast bedankt.

Het zou zo maar kunnen dat er geen brug / verbinding zit tussen pre out en main in. Pre-out is de voor versterker uitgang. Main-in is de eind versterker ingang. Dat betekend als het geluid op de main-in wordt gezet, alleen de eind versterker (eindtrap) werkt. Je kan dan je volume regelen via de volume knop van de laptop / pc. Door een cinch kabel (tulp plugjes), de pre- out en main- in te verbinden, dan staan de voorversterker en de eind versterker weer met elkaar verbonden. Op deze manier kun je via aux (in) je laptop aansluiten en de volume en toon regeling van de versterker weer bedienen. De versterker is dus niet defect.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan