Probleem: computer kan geen lid worden van het domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

flip0505

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Berichten
5
Beste,

als ik mijn windows 7 pro 64 bit (met vast ip-adres en dns ingesteld van de internet provider) wil koppelen aan het domein krijg ik onderstaande melding.

"Deze computer kan geen lid worden van het domein omdat de volgende fout is opgetreden: Een poging om de DNS-naam van een domeincontroller in het domein waaraan de computer wordt toegevoegd om te zetten is mislukt. Controleer of deze client is geconfigureerd om verbinding met een DNS server te maken die DNS namen in het domein kan omzetten."

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast bedankt
 
Je zegt zelf dat je de dns van je provider hebt ingesteld je moet de dns van je server invullen.
 
en waar kan ik deze dns instellingen terug vinden ?

Op de server .... start .. uitvoeren ... cmd .... ipconfig /all ?
 
Is de DNS van de server gewoon het ip-adres van de server ? Moet ik deze dan ingeven bij de primairy DNS ????

Alvast bedankt !!
 
Ja is gewoon het ip van de server, tenzij je iets anders hebt ingegeven tijdens het toevoegen van de role DNS.
 
Wilt gewoon niet werken. Heb ook al eens een nieuwe gebruiker aangemaakt op de server om te zien als het daar misschien aan lag maar helaas werkt dat ook niet. Hij blijft een melding geven op de aanmeldingsnaam (DNS naam). Hij vindt het domein wel maar wilt niet aanmelden. Ik heb ook al geprobeert om bij de optie "meer" de de dns naam in te geven "naam.domeinnaam.local" maar ook weer zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?
 
Kan ik misschien op de één of andere manier de vraag naar de DNS-naam op de server uitschakelen. Dit zou misschien ook een optie zijn.:cool:
 
Kan ik misschien op de één of andere manier de vraag naar de DNS-naam op de server uitschakelen. Dit zou misschien ook een optie zijn.:cool:

Aangezien je meerdere computers in het domein wilt plaatsen is dat niet het doel wat je wil bereiken.

Geef wat meer informatie over welke stappen je hebt uitgevoerd en wat de configuraties zijn in je DNS, DHCP, AD, DC.

Ook belangrijk dat je in je Active Directory users etc aanmaakt die lid zijn van een groep. Aangezien je met deze user gegevens wilt inloggen op het domein.
Denk er ook aan om de computer die je wilt lid maken van het domein ook lid maakt van het domein.

Op youtube staan zat filmpjes met de uitleg hoe je binnen 10 minuten een DNS,DC ,DHCP en AD geinstalleerd en geconfigureerd hebt.

Success
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan