Probleem computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daboytommy002

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
dag mensen.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen...
Ik heb ongeveer een jaar geleden een intel P4gekocht 3000+, maar er zijn een hoop problemen mee.

1. Sloom booten
2. Oneindig wachten op de pc tijdens het werken met Windows.
3.Ernstig optreden van vertragingen tijdens het kopiëren van bestanden of het
bekijken van een map in de verkenner.
4. Haperingen bij de opbouw van het beeldscherm.
5. Een onbedienbaar Windows (niks reageert meer).
6. Een opgestart proces hangt het systeem op (blue screen).
7. Vertragingen bij netwerkgebruik.

Dit zijn de meest voorkomende problemen.

Als deze problemen steeds erger worden dan formatteer ik de computer en kan ik weer 2weekjes vooruit zonder problemen, maar het moet gewoon niet kunnen dat deze problemen zich voor blijven doen.

Mijn vraag is: Wat kunnen de oorzaken zijn PER probleem?

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, zodat ik deze problemen kan voorkomen.

misschien kun je iets meer info geven over die pc, dus geheugen videokaart etc.

Deze problemen kunnen veroorzaakt worden door spyware en/of virussen.

Heeft de computer dat vanaf het begin gedaan??? Welk besturingssysteem heb je er opstaan?

here it commes,

256mb DDR geheugen.
80gb HDD UDMA133 7200rpm
club3d Geforce MX480 64MB DDR TV-out/DVI

als je nog meer wilt weten vraag maar :)

ik hoop dat je het PER probleem zou kunnen uitleggen (de oorzaak).

ik weet niet veel van computers, daarom zou ik een duidelijke uitleg heel erg waarderen:)

Ik zou denken dat het een hardware prob is maar dit werkt dan weer tegen dat je 2 weken fatsoenlijk kunt werken na format. Mischien dat je ook eens moet denken of je een virusscanner spyware scanner firewall etc hebt.
Als het de hardware is dan ligt het volgens mij aan moederbord (aan gezien dat daar tegenwoordig alles al opsteek:p) geheugen je kan hier voor even een memtest doen. Maar geloof me maar hardware probs zijn heel moeilijk te vinden en als je hem dan terug doet voor garantie dan installeren ze windows opnieuw en zeggen dat de pc nog fijn werkt.

Laat hitman pro (gratis te downloaden) en een goeie virusscan eens over je systeem lopen.

als je nog niets vind formateer je pc dan een volledig en installeer direct een firewall virrusscanner spyware scanner.
zorg dat de virussen en spyware scanners iets als realtime protection hebben zodat de virussen opgemerkt worden door bepaalde verdachte handelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan