probleem =date() functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freek de Bruijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Wie kan mij helpen?

In mijn database gebruik ik verschillende malen de functie =date() om de datum van vandaag weer te geven(expressie), om records op te halen met als datum vandaag (query) en om vandaag als standaardwaarde vor formuliervelden weer te geven.

Sinds 2 weken is om een voor mij onbekende reden de functie niet meer beschikbaar en wordt de foutmelding #NAAM? weergegeven.
Dit gebeurt tevens wanneer ik de taal verander en =vandaag() gebruik. Ook als ik op een formulier via invoegen -> datum en tijd, de datum probeer in te voegen wordt dezelfde melding weergegeven.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Besturingssysteem: win XP
Versie: Acces 2000

Je probleem is volgens mij een type conversie conflict. Je probeert bijvoorbeeld een string in een datum veld te stoppen. Datum velden zijn altijd lastig om mee te werken. Ook mede door de vele mogelijkheden van notatie. dd-mm-yyy of dd/mmm/jjjj om maar eens een dwarsstraat te noemen.

Is je database recentelijk aangepast? Zijn er typen veranderd? Loop je queries nog eens na kijk met name eens naar je joins en where clauses: Where dtmGisteren = '2005-01-01'

HTH
Weest gegroet,
Guus

Gelukt!!

Guus,

het is mij inmiddels gelukt door de hulp van een ander forum. Het bleek hem te zitten in de objectbibliotheken van VBA. Ik had de MS DAO 3.6 library niet aan staan en bovenaan staan, heel vreemd.

i.i.g. bedankt voor je hulp!

gr
Freek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan