Afgelopen weekend heb ik van mijn schoonvader een Dell Latitude d620 laptop (1.66 MHz dual core met nvidia guadro 110 NVM) overgenomen. In principe leek hij het naar behoren te doen. Op het moment echter dat ik de labtop aan het werk zet gaat hij automatisch uit. Browsen op internet e.d. gaat goed maar als hij voor langere tijd moet werken dan slaat hij uit. Hieraan voorafgaand hoor je de ventilator steeds een trapje sneller draaien. Het lijkt er voor mij als leek dus op alsof hij te warm wordt. In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de grafische kaart lag omdat het probleem zich het eerst voordeed bij een 3d aplicatie (google earth). Later echter bleek hij het ook tijdens het installeren van software te doen. Middels het programma CPU-cool ben ik er achter gekomen dat de tempratuur van de CPU zo tussen de 48 en de 58 gr. C zit. Ik heb een biosupdate gedaan en gekeken of ik via de bios misschien iets kan veranderen maar dit heeft niet tot succes geleid. Ik hoop dat iemand me aan een oplossing voor dit probleem kan helpen!
Groeten Jeroen
Groeten Jeroen