probleem diskettedrive/mobo/flatcable ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallol allemaal,

Ik ben een oude pentium 90 aan t opknappen en w98 en office 2000 moet er op draaien en internet!
Ik heb al extra simmetjes ingeprikt. Nu krijg ik steeds de melding floppy fail 40.

Ik heb de kabels gedraaid en gedraaid en een andere drive erop gegooid bios gedubbelchecked etc...maar ik blijf de melding krijgen.

Nu ging ik het mobo van dichtbij bekijken en zag dat de aansluiting voor de 2e ide 20 pins bevat. Mijn flatcabletjes hebben maar 17 [een oude en een nieuwe] en dit klopt voor zover het aansluiten op de drive betreft. Het heeft dus altijd zo gezetendat er 6 pins ongebruikt waren.

Volgens mij kan die floppy normaal op de 2e ide aangesloten worden.
Mijn vraag is nu:
Moet ik de flatcable vanaf links aansluiten en de laatste 3 pins open laten of andersom...heeft iemand hier ervaring mee?

Andere en alle tips zijn van harte welkom.

Greetz
H
 
Je floppy komt niet op een IDE poort maar op de floppyaansluiting.

W98 en office 2000 op een Pentium 90 zal je trouwens niet echt blij van worden. Kan je geen snellere processor op dat moederbordje kwijt?
 
Dat dacht ik ook maar ik heb hem daar ook uit getrokken...verklaart de foutmelding dus al....

Ik geef de pc weg..geld erop toeleggen vind ik een beetje ver gaan...Ik gooi alleen de hoognodige beperkte versies er op.

Dan blijft er nog een connectie open maar die heeft ook 20 pins ipv 17.

Rode zijkant aan de linkerkant prikken zodat ik er rechts 6 over houdt? Wie o wie?
Het is voor een erg goed doel.

H
 
Er moet ergens een aansluiting zijn voor je floppydrive. Heb je een merk/type mobo?
 
Sorry dat ik zo laat reageer, ben erg druk geweest.
Heb nu weer tijd voor het euvel, ben er achter dat de connector op het moederbord defect is.

Ondertussen een nieuwe flatkabel en diskdrive rijker maar goed al doende leert men,

Nu herinner ik me de tijd dat men meerdere floppydrives aansloot op 1 pc dmv isakaarten oid!?
Ik weet echter niet exact hoe of wat. Kan iemand me hierover meer vertellen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Greetz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan