probleem draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

malinois

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Ik heb een pc met kabel van UPC. Werkt prima...
Heb er nu een laptop met Wifi bij waar ik al een week mee bezig ben om deze op internet aan te sluiten wat dus niet werkt....:rolleyes:
Ik heb een router, heb de pc daarop aangesloten. Dat werkte tot gister prima, alleen als ik dan mn laptop via de draadloze verbinding contact wil laten maken hebben we een probleem.
als ik in het installatie schema van de router kom, en ik verander de instellingen voor de lap, veranderd hij ze ook voor de pc dus met gevolg dat deze het ook niet meer doet...
voorbeeld de hostname van mn pc is Eva
de hostname van mn lap is Eva1
pc draait nu dus gewoon op Eva zeg maar, dat is ingevoerd in installatie van de router... verander ik op de laptop nu dit naar Eva1 dan krijgt hij a. geen verbinding en b. deze doet het ook niet meer, want stel ik hem weer in, dan staat hier Fennella1 ook dus op de pc.
Volgend probleem ontstond gisteravond:geen LAN verbinding meer met mn vaste pc en mn laptop was in conflict met mn pc.
Ook als ik de ethernetstekker direct in mn laptop doe, heeft hij geen internetverbinding dit itt mijn pc want nu ik mn router ertussenuit heb gehaald doet deze het weer prima.
Zijn er nog andere mogelijkheden zodat ik eindelijk internet op mn lappie heb?

Hoi,

Eerlijk gezegd, ben je gewoon 'fout' bezig.
Je hoeft in principe niks in te stellen als je een router achter je upc-modem zet. En ook dat gedoe met 'hostname' op pc of laptop werkt helemaal niet op deze manier bij UPC .....
Op je netwerkverbinding van je pc en laptop zorg je dat DHCP aan staat en hostnamen en mogelijke zelfingestelde ip-adressen horen afwezig te zijn.

Mijn advies dus: router resetten zodat al je eigen gewurm er uit is.
Hierna álles uit:
- kabelmodem van het stroom af
- router uit (dus stroom eraf
- pc en laptop uit.

Nu eerst het kabelmodem aan en even de tijd nemen om hem helemaal on-line te laten komen
Hierna de (vooraf dus ge-resette) router aan en weer even wachten.
Nu eerst de bekabelde pc aan en kijken of er een verbinding is.
Tenslotte laat je de laptop draadloze netwerken zoeken.

Pas als dit allemaal werkt, ga je de nodige beveiligingsinstellingen (met name dus voor je draadloze verbindingen) instellen

Laatst bewerkt:
Vriend,je bent gigantisch aan het knoeien.
Wat je moet doen is alleen het draadloos internet instellen voor je laptop.
Het heeft niks met hostname te maken,maar alles met ip adressen.
Je kunt iedere pc een vast ip adres geven of kiezen voor dhcp.
Dus aan de wan kant laat je het op dhcp staan,en je kunt eventueel je lan voor vaste ip adressen zetten.
Ik zou kiezen voor vaste ip adressen in je lan,nooit geen ip conflict meer.
Stel je draadloos internet in met de pc die met een draad aan de router zit.
Is het makkelijkste,draadloos gaat ook,maar dan moet je er iets meer kijk op hebben.

Ok teun was eerder (typt zeker sneller)

Laatst bewerkt:
Maar in het installatieschema van mn router wordt gevraagd om de hostname en het macadres.. ik kom niet verder als ik die niet invul...
dus dat hoeft niet?

Overigens gaf hij op de laptop ook foutieve syntax maar dat kan ook door dat geklungel komen??

Laatst bewerkt:
Volg maar wat Teun heeft geschreven (router resetten, volgorde van opstarten enz...).

Controleer eerst met je PC, verbonden via een kabel met de router of je internetverbinding werkt. Pas daarna ga je de laptop draadloos verbinden.

De netwerkkaart op de PC dient zo te zijn ingesteld dat hij automatisch een IPadres van de router krijgt. Normaal is dit de standaard instelling maar ik weet niet of je daar ook dingen hebt gewijzigd.

Je hebt wel veel info gegeven betreffende je hostnamen, maar wat ons wel verder kan helpen om je gerichte antwoorden te geven is het besturingssysteem dat op je PC en laptop draait. Is het Vista of XP?

Volg maar wat Teun heeft geschreven (router resetten, volgorde van opstarten enz...).

Controleer eerst met je PC, verbonden via een kabel met de router of je internetverbinding werkt. Pas daarna ga je de laptop draadloos verbinden.

De netwerkkaart op de PC dient zo te zijn ingesteld dat hij automatisch een IPadres van de router krijgt. Normaal is dit de standaard instelling maar ik weet niet of je daar ook dingen hebt gewijzigd.

Je hebt wel veel info gegeven betreffende je hostnamen, maar wat ons wel verder kan helpen om je gerichte antwoorden te geven is het besturingssysteem dat op je PC en laptop draait. Is het Vista of XP?

sorry systeem werkt onder XP. (beiden)
laptop is nieuw. Ik weet niet of daar nog wat op geinstalleerd moet worden vooraf, maar kan me niet herinneren dat ik dat ook bij de vaste pc heb gedaan eigenlijk. Ik ga even uitprinten wat hierboven gezegd is en dan kijk ik even of het lukt...

ik ben jullie eeuwig dankbaar! Het werkt:thumb:

nu nog de beveiliging.....iemand enig idee waar ik dat kan vinden?

Laatst bewerkt:
Welke router?

:thumb: Goed dat het werkt (alle eer gaat naar Teun)

Nu eerst een beveiliging (WEP of WPA) instellen op de router. Staat meestal onder WIFI Security.
Wat is het merk en type van je router? Kan ik even gericht zoeken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan