Probleem draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thotic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
hallo,

ik heb afgelopen week mijn computer geformatteerd, en probeer nu alles weer aan de gang te krijgen, maar dit lukt met de draadloze internetverbinding nog totaal niet.
Ik ben nu zover dat hij wel verbinding maakt met het draadloze netwerk, maar ik heb nog steeds geen internet verbinding tot mijn beschikking.
Ik heb een paar dingen geprobeerd, waaronder ipconfig /renew, deze gaf aan:
"Kan geen contact met de DHCP server maken, aanvraag is verlopen".

Verder heb ik wel een ip adres, maar geen standaard gateway (geen idee of het nuttige info is maar toch).

De router is een Asus WL-500gP, en de netwerkadapter is een Netgear WG111v2.

heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Waarschijnlijk zie je een IP adres dat begint met 169? Bij standaard gateway heb je sowieso een geldig IP adres nodig. Als de draadloze verbinding ok was vóór het formatteren ligt het probleem bij de instellingen van je netwerkkaart. Voor XP ga je naar
start > configuratiescherm > netwerkverbindingen
dan zie je onder "Lan of snelle Internet verbinding" wel je draadloze adapter staan. Rechtsklikken > eigenschappen > op het tabblad "algemeen" internet protocol (TCP/IP) en zien of er staat automatisch netwerkadres verkrijgen.
Andere instellingen van je draadloze adapter die je ook zal moeten aanpassen zijn de naam van je wireless netwerk (SSID), eventueel het kanaal (vaak staat dit op 11) en de beveiliging zoals WEP of beter WPA2.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan