Probleem draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanjoop

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Hallo,

Ik heb steeds problemen met de ontvangst via draadloos internet.
Ik heb internet van zigo, in de meterkast staat het modem van ziggo, op de 1e etage staat een router van netgear de WNR834B.
Op de router zitten 2 pc rechtstreeks aangesloten en 2 laptops draadloos.
1 Laptop staat op de begane grond en de andere op de 1e verdieping ongeveer 10 mtr van de router vandaan. Het internet via de pc werkt goed maar de laptops is een drama. De laptop op de begane grond heeft minimale verbinding(1 streepje) de laptop vlakbij de router heeft meestal een ontvangst wat erg wisselt. Ook al wordt er op de andere pc niet gewerkt.
Heb ook een televisie in de kamer staan(samsung) waar de draaloze ontvangst nihil is.
Heb al bij verschillende mensen nagevraagd hoe dit kan, niemand kan me een duidelijk antwoord geven.
Misschien andere router?
Graag wat advies of hulp om dit op te lossen.
grtjs Joop
Graag

staat er misschien een storend object in de weg?? (denk aan radio zenders en infrarood??)
het kan ook aan de laptops maar dit lijkt me net echt de waarheid want 2 laptops zonder internet is (bijna) onmogelijk.

ik hoor wel
sjors

nee, eigenlijk niets . Alleen de vaste pc staat ongeveer 20 cm vanaf de router. Ik wil niet zeggen dat er geen verbinding is maar de laptop op de benedenverdieping minimaal tot vaker niets de andere redelijk tot af en toe minimaal. De tv helemaal niets. Ze vinden wel de beveiligde internetverbindingen van de buren.

Hoi,

De oorzaak kan zijn dat de router van de buren op hetzelfde kanaal uitzendt.
En als de router van je buren een sterker signaal heeft omdat hij 'nieuwer' is, wordt dat overschaduwd door het signaal van jouw router.
Dit kan je controleren door SSID-er op een laptop te installeren.
Als het kanaal waarover de router van de buren uitzendt hetzelfde is als dat van jou moet je dat wijzigen in de setup van je router.

Laatst bewerkt:
Zoals ik het kon zien staat er bij de buren canal 5 + 9. Bij mij staat ook canal 5+9
De andere die ik zag was canal 11

Ik zie dat iedere dag het kanaal bij mij veranderd. Gisteren was het 6 en 10. Vandaag was het 1.
Is dit normaal?
Iedere dag zijn er routers die via hetzelfde kanaal uitzenden.

Hoi,

Dan is in de setup van de router het kanaal ingesteld op 'automatisch'

heb je al gecontroleerd of de router op het maximale vermogen uitzendt? dit kan je doen door in de browser de url in te typen die in de handleiding staat.

Mocht dit niet helpen, dan kan het een goede oplossing zijn om een krachtig access point bij te plaatsen. Deze kan aangesloten worden op de router via de UTP-kabel en zendt dan hetzelfde signaal uit, alleen dan vele malen krachtiger dan de netgear router.

een goede keuze is de Engenius ECB-9500 of Engenius M35 access point.

Laatst bewerkt:
heb je al gecontroleerd of de router op het maximale vermogen uitzendt? dit kan je doen door in de browser de url in te typen die in de handleiding staat.

Mocht dit niet helpen, dan kan het een goede oplossing zijn om een krachtig access point bij te plaatsen. Deze kan aangesloten worden op de router via de upt kabel en zendt dan hetzelfde signaal uit, alleen dan vele malen krachtiger dan de netgear router.

Buh ..... ?
Dus jij wilt beweren dat een router niet in staat zou zijn om een afstand van 10 meter te overbruggen.
Overigens: WELKOM op Helpmij .... maar je moet wél goed lezen en geen onzin vertellen. Daar zit niemand op te wachten.
Het is trouwens geen UPT-kabel, maar UTP .....

Mocht dit niet helpen, dan kan het een goede oplossing zijn om een krachtig access point bij te plaatsen. Deze kan aangesloten worden op de router via de UTP-kabel en zendt dan hetzelfde signaal uit, alleen dan vele malen krachtiger dan de netgear router.

De router staat op 270
Net even gekeken, maar accespoint erbij zetten vind ik toch een duur grapje.

Laatst bewerkt:
Mijn antwoord was inderdaad te snel gepost en heb de typo verbeterd.
10 meter zou inderdaad te overbruggen moeten zijn. Wellicht dat er een defect is aan de router, storing is met andere (netwerk) signalen of er objecten in de weg staan. Zolang er geen defect is aan de router, is het plaatsen van een access point een goed alternatief voor het vervangen van de router. doorgaans is het erg moeilijk om erachter te komen wat het probleem is. Vanjoop heeft het al bij verschillende mensen nagevraagd.

De router staat op 270
Net even gekeken, maar accespoint erbij zetten vind ik toch een duur grapje.

Probeer de router eens een andere locatie te geven in de kamer/verdieping en controleer dan of het signaal beter is. Hierdoor kan je ontdekken of er eventueel objecten zijn die het signaal storen.

Hallo, ben een tijdje met gezondheidsproblemen uit de running geweest. Probleem is nog steeds aanwezig. ga zo snel mogelijk mijn router eens op een andere plaats uitproberen.

Hallo,
heb de router onder in de kamer vlakbij de tv geplaatst. Nu wel ontvangst op de tv en de laptop onder. De laptop die boven staat heeft nu bijna geen ontvangst.

Hoe kan ik op een nette, makkelijke en redelijke goedkope manier dit oplossen. De ontvangst wordt vermoedelijk gestoord door het dikke betondek (30 cm) waaruit de verdiepingsvloer bestaat. Het modem van Ziggo staat onder in de meterkast en de router op de 1e verdieping bij mijn vaste pc.

Hoe kan ik op een nette, makkelijke en redelijke goedkope manier dit oplossen. De ontvangst wordt vermoedelijk gestoord door het dikke betondek (30 cm) waaruit de verdiepingsvloer bestaat. Het modem van Ziggo staat onder in de meterkast en de router op de 1e verdieping bij mijn vaste pc.

Niemand?

Indien het verplaatsen van de router in de ruimte maar beperkte verbetering geeft, denk in dat wificentre.nl toch de beste oplossing heeft geopperd.

Bedankt, ik vind de oplossing wel duur maar als het niet anders kan dan moet het maar op deze manier.
Heb ik de netgear router de WNR834B dan niet meer nodig?

hoewel het accespoint wel router functionaliteit heeft, is het niet mogelijk om de router te vervangen door het access point. het access point heeft namelijk niet meerdere netwerkkabels aansluitingen. Aangezien je 2 PC's via een utp hebt verbonden, heb je de router toch nog nodig. Je sluit het access point dan aan via de upt kabel en stelt hem in op de repeater mode.

Mocht je liever maar 1 router willen, dan is de ESR-9850 een optie. Echter is die minder krachtig dan de ECB-9500 of M35. De EnGenius M35 is aan zijn 630mW zo te zien het krachtigst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan