karimbizid
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 dec 2006
Hallo allemaal,
Ik heb 2 PC's waar ik Windows XP Professional SP2 op draai.
De pc die beneden staat is bedraad verbonden met mijn router (Linksys WRT54GC)
en de pc die boven staat is draadloos verbonden met deze router.
Tot nu toe heb ik deze opstelling alleen maar gebruikt om met mijn eigen PC (boven) draadloos op het internet te kunnen, maar ik wil meer.
Ik wil een klein thuisnetwerkje maken dat ervoor zorgt dat ik sommige mappen van de PC beneden kan openen op de PC boven en de printer die op de USB poort van de PC beneden is aangesloten, boven opdracht kan geven om iets af te drukken.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was zonder printserver, maar in dit topic kwam naar voren dat ik dat niet nodig is.
Ik heb al het een en ander geprobeerd en opgezocht, maar het wil nog niet werken.
Dit is een printje van de verkenner van de PC boven.
Ik heb op beide PC's de werkgroepnaam BIZID opgegeven en dat ziet hij dus ook in de verkenner.
Als ik alleen hier op BIZID klik krijg ik de volgende foutmelding:
Ik denk dat alle instellingen beneden goed staan.
Ik heb op verschillende plaatsen beneden aangegeven dat anderen in mijn mappen mogen en deze mogen bewerken.
Ook heb ik de PC beneden opdracht gegeven om de printer te delen met andere gebruikers en heb hier op de PC boven de wizard ook al laten zoeken naar netwerkprinters, maar ook zonder resultaat.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier verkeerd doe?
Alvast bedankt :thumb:,
Karim
Ik heb 2 PC's waar ik Windows XP Professional SP2 op draai.
De pc die beneden staat is bedraad verbonden met mijn router (Linksys WRT54GC)
en de pc die boven staat is draadloos verbonden met deze router.
Tot nu toe heb ik deze opstelling alleen maar gebruikt om met mijn eigen PC (boven) draadloos op het internet te kunnen, maar ik wil meer.
Ik wil een klein thuisnetwerkje maken dat ervoor zorgt dat ik sommige mappen van de PC beneden kan openen op de PC boven en de printer die op de USB poort van de PC beneden is aangesloten, boven opdracht kan geven om iets af te drukken.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was zonder printserver, maar in dit topic kwam naar voren dat ik dat niet nodig is.
Ik heb al het een en ander geprobeerd en opgezocht, maar het wil nog niet werken.

Dit is een printje van de verkenner van de PC boven.
Ik heb op beide PC's de werkgroepnaam BIZID opgegeven en dat ziet hij dus ook in de verkenner.
Als ik alleen hier op BIZID klik krijg ik de volgende foutmelding:

Ik denk dat alle instellingen beneden goed staan.
Ik heb op verschillende plaatsen beneden aangegeven dat anderen in mijn mappen mogen en deze mogen bewerken.
Ook heb ik de PC beneden opdracht gegeven om de printer te delen met andere gebruikers en heb hier op de PC boven de wizard ook al laten zoeken naar netwerkprinters, maar ook zonder resultaat.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier verkeerd doe?
Alvast bedankt :thumb:,
Karim
Laatst bewerkt: