Probleem draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik heb 2 PC's waar ik Windows XP Professional SP2 op draai.
De pc die beneden staat is bedraad verbonden met mijn router (Linksys WRT54GC)
en de pc die boven staat is draadloos verbonden met deze router.
Tot nu toe heb ik deze opstelling alleen maar gebruikt om met mijn eigen PC (boven) draadloos op het internet te kunnen, maar ik wil meer.
Ik wil een klein thuisnetwerkje maken dat ervoor zorgt dat ik sommige mappen van de PC beneden kan openen op de PC boven en de printer die op de USB poort van de PC beneden is aangesloten, boven opdracht kan geven om iets af te drukken.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was zonder printserver, maar in dit topic kwam naar voren dat ik dat niet nodig is.

Ik heb al het een en ander geprobeerd en opgezocht, maar het wil nog niet werken.

netwerk1.png

Dit is een printje van de verkenner van de PC boven.
Ik heb op beide PC's de werkgroepnaam BIZID opgegeven en dat ziet hij dus ook in de verkenner.
Als ik alleen hier op BIZID klik krijg ik de volgende foutmelding:
netwerk2.png

Ik denk dat alle instellingen beneden goed staan.
Ik heb op verschillende plaatsen beneden aangegeven dat anderen in mijn mappen mogen en deze mogen bewerken.
Ook heb ik de PC beneden opdracht gegeven om de printer te delen met andere gebruikers en heb hier op de PC boven de wizard ook al laten zoeken naar netwerkprinters, maar ook zonder resultaat.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier verkeerd doe?

Alvast bedankt :thumb:,

Karim

Laatst bewerkt:
Hoi,

wizzard netwerk instellen al uitgevoerd en doorgevoerd op beide PC's?

Grtz.

Na wat knutselen en proberen is het me gelukt :D,
maar het werkt alleen als ik mijn firewall uitzet.

Ik zal de printer en de bestanden op de andere PC zo vaak nodig hebben dat ik de firewall bijna helemaal nooit meer aan zal staan.
Is er geen mogelijkheid om bij mijn bestanden te kunnen en te printen zonder de firewall uit te schakelen?

mooi dat het het gelukt is, maar met firewall is beter natuurlijk.
Welke windows heb je en welk firewall(s)
mvg leo

Je kunt in je firewall programma opgeven dat je gegevens van je router (ip opgeven) alles daarvan moet doorlaten.

Heb ik net gedaan (zie topic hiervoor) :-)

Ik draai op beide PC's Windows XP SP2.
Op de PC die draadloos is verbonden met de router (waar ik de firewall dus uit moet zetten om bij de bestanden van beneden te komen) heb ik een Zonealarm firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan