Probleem draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

toentje

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hallo medegebruikers,
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn Sweex Wireless Broadband Router LB200010 moet configureren met de Orange Livebox.

Toentje

Waarom draadloos, als je al draadloos hebt .....:confused:
Je livebox is zelf al een draadloze router .....

probleem draadloos internet

Waarom draadloos, als je al draadloos hebt .....:confused:
Je livebox is zelf al een draadloze router .....

Sorry het is een misverstand dat de livebox draadloos is. Ik heb hem sinds 2005 van Wanadoo. Deze zijn zoals je weet overgenomen door Orange. Sinds eind januari dit jaar heb ik voor een snellere toegang gekozen. Sinds die tijd krijg ik nog alleen verbinding met internet d.m.v een ethernetkabel aansluiting. Maar ik zou graag ook mijn laptop draadloos willen gebruiken. Voorheen ging dat uitstekend. Omdat de router niet van Orange is kan ik die helpdesk niet raadplegen vandaar!!!
Toentje

Oeit .... da's inderdaad een probleem ja.
Want dat 'ding' van Wanadoo is op zich ook al een router, al is die dan niet draadloos.
Heb je overwogen om die bij Orange om te ruilen voor een draadloze livebox?
Dat scheelt een hoop gelaz.....

Heb dit zelf nog nooit bij de hand gehad, dus aan mij heb je een slechte raadgever.
Maar mogelijk dat je 'hier' een goede en bondige instructie krijgt hoe het te fixen.

probleem draadloos internet

Oeit .... da's inderdaad een probleem ja.
Want dat 'ding' van Wanadoo is op zich ook al een router, al is die dan niet draadloos.
Heb je overwogen om die bij Orange om te ruilen voor een draadloze livebox?
Dat scheelt een hoop gelaz.....

Heb dit zelf nog nooit bij de hand gehad, dus aan mij heb je een slechte raadgever.
Maar mogelijk dat je 'hier' een goede en bondige instructie krijgt hoe het te fixen.

Beste van Ommeren,
Heb ik wel overwogen maar dat ding gaat zo'n 3 Eurie per maand meer kosten. Het is dan nog maar de vraag of ik dan wel van het probleem af ben.
Ik vind het vreemd dat ik voor die tijd wel i.c.m. de Sweex Router draadloos kon internetten. Dus als iemand mij de instel c.q. configuratie kan geven zoals bv welk IP-adres ik aan de Sweex router moet geven etc. Dan ben ik al een heel eind op weg... dunkt me.

Toentje

Deze sweex router is niet bepaald nieuw meer.
De WEP beveiliging is achterhaald en de snelheid(b) is ook laag.
Voor een paar tientjes koop je een accespoint, die heeft genoemde nadelen niet.

Op zich met het wel lukken met de sweex achter de livebox
De sweex moet dan als switch/accespiont worden ingesteld.
Dat doe je naar de setup te gaan (192.168.2.1) van de sweex.
Zet eerst bij wan settings de router op bridge.
Ga vervolgens onder menu WAN naar bridge. Vul een adres in in de range van de dhcp van de live box
Of probeer een adres net even hoger dan van de pc/laptop die aangesloten is op de Livebox.
bv pc adres 192.168.2.3 sweex adres 192.128.2.10
Dit adres heb je later nodig weer in de setup te komen.
mvg leo

Ik heb vandaag een (linksys wireless router WRT54GL) gekocht.
Na enkele pogingen zijn we gekomen tot de melding confirm the new settings. Zodra ik op Yes klik gaat hij zoeken naar een mogelijke internet connectie en na een poosje verschijnt de melding - a connection to the internet was not detected.
Optie 1: please make sure the PPPoE username and password are corrected
Optie 2: please powercycle your DSL modem and try again.
Beide opties heb ik geprobeerd maar de melding blijft terug komen.

Wat nu ?????

Heb je hier wat aan?
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/1
(hier wordt ook de WRT54G gebruikt)

Of hier?
http://orange.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=2169&pid=18609#post_18609
(deze laatste even doorlezen om de grote lijn te begrijpen)

Geen idee waar je probleem precies zit maar belangrijk is om eerst bedraad (ipv draadloos) je netwerk op te bouwen.
Daarnaast is het bij sommige draadloze routers zo dat je ergens iets moet aanklikken (of een knopje indrukken) waarmee de router tijdelijk (1 minuut ofzo) openstaat om nieuwe netwerkkaarten (bv die van jou computer) te accepteren, als die tenminste van het juiste wachtwoord voor dat netwerk is voorzien.....
Succes!

Het probleem is hetzelfde als bij de sweex. Je probeert twee routers op één netwerk aan te sluiten met allebei dhcp aan en dat gaat niet.

Je had het jezelf iets makkelijker gemaakt door een acces point te kopen.
Daar zit het router gedeelte gewoon niet in.

De functie van een router is het publieke ip adres (van je provider naar jou) verdelen over over de ip adressen van het netwerk. Van buiten af (internet) lijkt je netwerk dan net één apparaat met één ip adres.
Wanneer je daar weer een router achter hangt gaat het fout.

Gelukkig is het wel op te lossen.
Je moet daartoe de linksys bridgen.

1- zet de incoming internet op wired
2 - stel het router ip adres in op een adres in de range van de dhcp van de orange, maar
niet hetzelfde (zie bij de sweex in mn eerdere post)
onthoudt dit adres, dat is voortaan de toegang tot de linksys.
3 - zet in de setup DHCPserver en NAT op disabled.
4- save settings.

Hier zie je de bovengenoemde stappen duidelijk uitgelgd door linksys zelf.
Begin bij:
Configureren van de Linksys Router met een LAN-naar-LAN Verbinding
Dan moet het lukken.

Wanneer dit werkt, kun je het draadloze netwerk gaan opbouwen volgens de gebruiksaanwijzing
Beveilig met WPA

We hebben het nu zover dat we in het configuratiescherm van de router wisten te komen en het IP hebben kunnen veranderen in 192.168.1.20 zoals elders op een forum vermeldt stond. Echter ontvangen we nog altijd dezelfde melding.

Wij hebben niet gekozen voor een acces point, omdat ons door de verkoper van een andere concurrerende winkel, doorverwezen werd naar Vobis. Waar een verkoper werkte met dezelfde setup: Linksys router + livebox.

We zijn niet draadloos het netwerk aan het opstellen, de blauwe bijgeleverde kabel zit in de ethernetpoort van mijn laptop.
De configuratie bij TCP/IP instellingen zijn ingesteld op Automatisch, zowel bij Gateway als DNS instellingen.

Edit: Trouwens bij de instellingen die ik kan vinden bij de ip van mijn router
staat doodleuk een veel langer wachtwoord als wat ik heb aangegeven met de CD setup

Laatst bewerkt:
Het kan wel, maar toch een onhandig advies van de verkoper.
Maar voer nu de eerder genoemde stappen even uit, dan krijg je het aan de praat.
dwz dhcp en nat uit klik even op "hier" in mijn vorige post dan zie je het met afbeeldingen.

Laatst bewerkt:
Die hebben we geprobeerd.. net wat ik zeg wil die CD setup nog altijd niet doorstarten.

Overigens komen we niet meer in de setup van de router. Nadat we het IP volgens een van de tuts, hadden veranderd in 192.168.1.20...

doe je dat dan wel me dit adres?
en de cd heb je niet nodig.
de setup die je nodig hebt, is gewoon de webinterface die je via dit adres bereikt (als dat tenminste goed gegaan is)
Lukt dat niet dan de router resetten en helemaal opnieuw beginnen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Hallo collega computeraars

Ik heb nu de desktop computer met ethernetkabel en een laptop van mijn zoon wireless verbonden. Mijn laptop zegt ook dat hij draadloos verbonden is. maar ik krijg geen internetpagina op mijn scherm te zien. Wat kan hier nu van de oorzaak zijn. Ik heb voor automatisch IP-adres kiezen gekozen en de DNS.

Steeds krijg ik de fout SERVER NOT FOUND.:)

Ik heb zelf een FIGOR router
Voor ADSL2+ geldt de instelling: Ethetrnet over ATM
Dus geen pppoa e.d maar Bridge functie voor MPoA
de overige functies zojn 8 en 36
Voor ORANGE behoef je geen loginnaam en password in te voeren.

Thats all

Namens alle huisgenoten computergebruikers Hartelijk dank voor jullie hulp.

Het laatste probleem met de laptop is nu ook opgelost.
Het was de firewall die mij de problemen veroorzaakte door alle internetverkeer te blokkeren...
Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie hulp, allemaal die gereageerd hebben op mijn probleem.

Toentje
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan