probleem draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudientje

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Ik heb een laptop met vista home edition erop, (opnieuw geinstalleerd vanwege problemen) Eerst deed de draadloze verbinding het wel, maar toen ik vista erop nieuw opzette, kon ik de draadloze verbinding niet meer gebruiken. Sp1 ensp2 zijn geinstalleerd.
foutmelding: er is geen hardware voor draadloze netwerken gedectecteerd.
De netwerk adapter is een : Raltek RTL8139/810xFamilyFast Ethernet NIC.
Deze werkt correct en ik kan geen betere stuurprogramma's vinden.
De andere laptop doet het draadloos wel goed.

Wie o wie kan mij helpen?

vr. groet,

lanza

Misschien zijn er nieuwe chipsetdrivers bij de fabrikant van de laptop?

Realtek RTL8139/810xFamilyFast Ethernet NIC is een bedrade netwerkkaart.

Je zult dus waarschijnlijk eerst een of andere toetscombinatie, schuifje, knopje of hulpprogramma moeten gebruiken om de draadloze netwerkkaart aan te zetten, zodat de driversoftware 'm kan zien.

Kijk dus bij de fabrikant van je laptop of er een hulpprogramma is waarmee het draadloze gedeelte aangezet moet worden en kijk ook in de handleiding van je laptop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Dat knopje (en toets combinatie) heb ik al aangezet, maar dat helpt helaas niet.

bedankt voor het meedenken,

vr.groet,

Lanza

Je zult dus waarschijnlijk eerst een of andere [...]hulpprogramma moeten gebruiken om de draadloze netwerkkaart aan te zetten, zodat de driversoftware 'm kan zien.

Kijk dus bij de fabrikant van je laptop of er een hulpprogramma is waarmee het draadloze gedeelte aangezet moet worden[...]

Tijs.

Kijk hier naar omdat het gebruik van knopjes/schuifjes/etc. blijkbaar niet genoeg zijn bij jou om de draadloze netwerkkaart te kunnen 'zien' in Windows.

Overigens zou het handig zijn als je even in Apparaatbeheer nakijkt wat er nu wél aan apparaten wordt gezien (natuurlijk met het juiste knopje/schuifje ingeschakeld).
Kijk vooral in de sectie Netwerkadapters en naar alle apparaten met een rood kruis ervoor of een geel uitroepteken of geel vraagteken ervoor.
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

Ook dat heb ik al geprobeerd, maar alles werkt goed. Het gekke is dat de ethernetkaart wel werkt, maar de laptop geeft aan dat er geen hardware geinstalleerd is. Ik ga wel kijken bij Toshiba of er een hulp programma bestaat.

bedankt weer,

Lanza

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan