Probleem draadloze internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1604

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Hoi allemaal,
Ik heb problemen met mijn draadloze internetverbinding. Ik heb boven een pc staan met Windows xp en gebruik een Sitecom USB adapter. In de woonkamer staat een Medion pc met Vista en een ingebouwde draadloze kaart. Als router heb ik een Linksys WAG200G, die een meter of 5 van de Medion pc staat.
Sinds enkele weken heb ik soms wel internet, en soms niet. Het komt voor dat de Medion pc een tijdje aanstaat en gewoon internet verbinding heeft. Maar als ik dan de pc aanzet, die boven staat, dan heeft deze geen internet en krijg melding: Kan geen verbinding maken het draadloos voorkeursnetwerk. Sluit ik dan de Medion pc af en start hem opnieuw op, dan heeft deze ook geen internet meer. Maar soms zit er een dag tussen dat alles gewoon werkt.
De router heeft de meest recente firmware en ik heb al diverse keren andere kanalen ingesteld. Ook dat lijkt allemaal niet te helpen. Als ik geen internet verbinding heb, en de pc’s laat zoeken naar beschikbare netwerken, dan worden die wel weergegeven, evenals een hele rij netwerken in de buurt. Maar zodra ik klik op “Verbinding maken” dan wordt er een tijdlang gezocht en dan houdt het zoeken gewoon op (xp pc) of krijg een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden (medion vista pc).
Als het allemaal niet meer werkt en ik sluit een kabel aan dan werkt het direkt weer. En als ik geen verbinding meer heb, dan trek ik ook wel de stekker uit de router, wacht aantal seconden en druk de stekker dan weer in de router. En meestal krijg ik daarna weer probleemloos verbinding.
Feit blijft dat dit vervelend is en er dus toch blijkbaar iets niet goed is/gaat. Heeft iemand idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe eea op te lossen is.
Groeten,
Hans

Probeer eens een harde reset op je router.
Resetknop indrukken, stroom eraf (resetknop ingedrukt houden) halve minuut zo laten. Stroom erop (nog steeds je resetknop ingedrukt houden ) halve minuut zo laten.
Nu moet je je beveiliging als eerste opnieuw instellen, dat doe je het best door de router met een bedrade pc te verbinden met een (utp) kabel in een van je lanpoorten.
Zoek het ip-adres van je router middels een dos console, commando ipconfig->enter.
Kijk naar het adres van je gateway en type dat in de adrebalk van aan browser. Dus bv: http://192.168.1.1.
Inloggen en je kunt de boel naar wens instellen.

Hoi Coenraad,
Ik heb gedaan wat je hebt geschreven. Router opnieuw ingesteld, firmware update geinstalleerd.
Ik heb weer internetverbinding en zal de komende dagen wel zien of het probleem opgelost is of
dat er toch iets anders aan de hand is. Zal over een paar dagen laten weten hoe de situatie is
Groet,
Hans

Hoi Coenraad,
Een aantal dagen werkte de draadloze verbinding zonder problemen, maar vanavond wilde ik weer inloggen op de medion pc (die dus het dichtst bij de router staat) en kreeg geen verbinding. De melding was dat er geen draadloze netwerken gevonden konden worden. Misschien toeval, misschien ook niet, maar de buren zijn een aantal dagen weg geweest, geen problemen met de verbinding. Vanavond zijn de buren weer thuis gekomen en heb ik weer probleem met de verbinding. Heb vervolgens een verbinding gemaakt met een utp kabel en het internet deed het weer. Kabel na 10 minuten verwijderd en verbinding was ook weer verdwenen. Enig idee wat nu te doen?
Groet,
Hans

Omdat je zegt dat als de buren weg zijn, je wel internetverbinding hebt, schakel daarom eens over op een ander netwerkkanaal.
Soms zitten kanalen elkaar in de weg. Met genoemd progamma kun je precies zien welke kanalen in jouw omgeving actief zijn.
Als jouw kanaal hetzelfde is als een bij jouw in de buurt, ga je eenvoudigweg op een ander.

Hopelijk dat dit het verschil maakt..

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft dorado het bij het juiste eind:)

Je kunt dat controleren met het prgamma "InSSiDer" hier te downloaden:http://inssider.nl.softonic.com/

Soms zitten kanalen elkaar in de weg. Met genoemd progamma kun je precies zien welke kanalen in jouw omgeving actief zijn.
Als jouw kanaal hetzelfde is als een bij jouw in de buurt, ga je eenvoudigweg op een ander.

Ik zag later dat bij de medion pc de draadloze netwerkkaart niet meer zichtbaar was. Dat heb ik al paar keer eerder gehad (is al wel paar jaar geleden) en medion heeft toen aangegeven wat ik moest doen. Dat heb ik nu ook gedaan en toen werkte het draadloos internet weer. Maar ik zal InSSider ook eens downloaden.

Hans, beschreven problemen komen mij ook bekend voor, laptop met vista, pc met xp, ipod en blackberry aangesloten op Linksys cisco router.
Zal ook kanaalverdeling bekijken maar heb ook bedenkingen over de signaalsterkte van de router en netwerkkaart in xp machine, dit is inderdaad een gedateerde linksys kaart

Na de harde reset van de router ging het de hele week goed. Maar vanavond weer een keer niet op de medion pc en was er geen internet verbinding. Heb even de stekker uit de router getrokken en deze vervolgens er weer in gestoken. En toen router weer opgestart was, werkte internet op medion pc ook weer. Van de week nog op wifi analyzer gekeken op de tablet (is zoiets als InSSider) en zag ik dat kanaal van mijn router en dat van buren behoorlijk uit elkaar liggen, en elkaar niet overlappen.

Hans, ik begrijp uit je verhalen dat mn Medion pc met Vista en een ingebouwde draadloze kaart problemen geven, firmware van je router is al bijgewerkt dus kan het niet zijn.
Ik zou eens kijken wat voor een kaart erin zit en kijken of er een nieuwere versie driver te vinden is, dan wel er al ergens problemen bekend zijn met deze kaart.
Uit jouw verhaal lijkt het wel op ze hetzelfde ip-adres gebruiken, bij gelijktijdig gebruik (aanmelden router) treden de problemen op. Verder zou ik servicepack 3 op de XP zetten, vind ik zelf betrouwbaarder met wireless wpa2/aes en instellingen in router nalopen.

Cisco Network magic pro, kan je trailversie downloaden, werkt prima met een linksys/cisco router en geeft een prima overzicht van de aangesloten apparaten en netwerktoewijzingen overzichten ip adressen etc.
Laat ik ook wel even melden dat ik mijn linksys/cisco router ook eens in de zoveel weken even moet resetten, er zal wel niet voor niets een schakelaar aan snoer zitten.

als je nog niet lukt dan nog even de details van de sitecom en medion en netwerkverbinding doorgeven zodat meerdere forumleden kunnen meedenken

Bertmailman,
De kaart in een Ralink en nieuwere drivers zijn niet beschikbaar. Servicepack 3 heb ik al heel lang op mijn xp pc.
De afgelopen week ging het wel weer goed. Dus laten we het er maar op houden dat het resetten van de router het probleem toch grotendeels heeft opgelost.
Allen die gereageerd hebben, bedankt voor jullie meedenken en wat mij betreft mag er een slotje op.
Groeten,
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan