Probleem drivers audio 'geen audioapparaat geinstalleerd'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorenn

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
6
Hoi,

Sinds een week kraakt het geluid van mijn laptop (Acer Aspire 7720G), met óf zonder boxen, dus ik dacht even de drivers opnieuw te installeren om het probleem te verhelpen.

Drivers geuninstalled, reboot, nieuwe drivers gedownload, geupdate - alleen nu is er geen geluid meer. Het icoontjes rechtsonder in de taakbalk zegt 'geen audioapparaat geinstalleerd' en vertoont een kruisje.

Als ik bij apparaatbeheer kijk lijkt daar niets aan de hand, geen abnormale icoontjes, de drivers zijn volgens de wizard up to date. Het audioapparaat staat ook zichtbaar in apparaatbeheer.
22nkgy.jpg


Via command/dxdiag krijg ik 'een probleem bij het verkrijgen van de geluidsgegevens', ook PC Wizard kan geen info geven over de stuurprogramma's.

al gedaan: Installatie ongedaan maken -> reboot: helpt niets, ook voeding/accu los, paar keer op de aanknop haalt niets uit.

Zelf ben ik niet zo erg kundig op het gebied van drivers, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. Thanks!
 
Jawel en klopt niet meer, bij die pc bij de netwerk adapters.
 
Acer drivers: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers kan je altijd hier vinden.

Geen gele uitroepteken in Apparatenbeheer?

Click dan op stuurprogramma bijwerken.

Geen geel uitroepteken in apparaatbeheer
Die drivers had ik inderdaad gevonden, maar na installeren nog steeds de melding 'geen audioapparaat geinstalleerd'. Volumeknoppen werken niet, kan geen muziek afspelen.

Nicj56, wat bedoel je?
 
Ben op google aan het zoeken, daar staat (op een wat vage site) dat als er géén geel uitroeptekentje staat in apparaatbeheer, het updaten van BIOS wel eens kan helpen, klopt dit?
 
Onderwerp verplaatst naar de juiste sectie.
Deze hoort niet thuis in audio en videoapparatuur.
In het vervolg hier op letten s.v.p.

Succes, Jackall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan