Probleem drivers instaleren Saphire 5750 Vapor - X

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Poke

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hallo,
Ik heb een saphire 5750 vapor - x aangeschafd en deze in mijn computer gebouwd dit is allemaal met succes gelopen godzijdank :P
Ik ben wat dat betrefd nou eerlijk gezegd niet echt een computer held.
Nougoed,nadat deze was ingebouwd heb ik mijn pc aan gezet en De CD erin geduwd om de drivers te instaleren,hier ontstonden de problemen eigenlijk Hij wilt het gewoon niet fatsoenlijk instaleren en ik heb echt problemen ermee om het werkende te krijgen.

Ik heb echter al geprobeerd om online de drivers te downloaden.
Via de cd En via safe mode met netwerk mogelijkheden en ik ben eerlijk gezegd ten einde raad.
Ik heb ook al driver cleaner laten lopen om alle oude nvdia drivers van mijn pc af te gooien maar helaas ook zonder succes :(
Als iemand mij met dit probleem zou kunnen helpen zou ik dan ook zeer dankbaar zijn :thumb:

Laatst bewerkt:
haal alle drivers er handmatig van af
dus configuratie scherm software en selecteer alle Nvidia en ATI drivers en uninstal ze

ga dan hier naar toe
klik
eerste tab desktop graphics 2 de tab radeon HD series 3 de tab HD5xxx series

en dan 4de tab de windows die jij hebt LET OP zorg er voor dat je de juiste BIT versie hebt
32 bit of 64 bit liggend aan jou Windows versie

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
geef ff aan welke pc (merk/type e/o modelnr.) en welk besturingssysteem en de bitsversie (Windowstoets + Break) dat je hebt.

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
geef ff aan welke pc (merk/type e/o modelnr.) en welk besturingssysteem en de bitsversie (Windowstoets + Break) dat je hebt.

Windows versie: vista home premium
Processor: Intel core 2 quad CPU Q 6600 @ 2.40ghz
Ram : 2038 MB
besturings systeem : 32 bit.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

haal alle drivers er handmatig van af
dus configuratie scherm software en selecteer alle Nvidia en ATI drivers en uninstal ze

ga dan hier naar toe
klik
eerste tab desktop graphics 2 de tab radeon HD series 3 de tab HD5xxx series

en dan 4de tab de windows die jij hebt LET OP zorg er voor dat je de juiste BIT versie hebt
32 bit of 64 bit liggend aan jou Windows versie

Ik heb het bovenstaande allemaal geprobeerd,zoals hier staat vermeld maar helaas ook zonder succes :(
Ik heb ook nog divx proberen te upgraden maar dat heeft helaas ook niet echt geholpen

verder weet ik niet of het van toepassing is op dit onderwerp maar zodra ik World of warcraft probeer te openen Krijg ik de error message : failed to find a suitable display device(Mischien dat iemand er nog iets aan heeft,dit spel werkte voorheen op mijn oude videokaart wat een geforce 8600 gs was wel.)

Hoi,heb je de kaart nog eens gecontroleerd of hij goed in het slot zit? Vanwege onderstaande melding.
failed to find a suitable display device
Kijk ook eens in het Bios of de kaart daar evt. (indien aanwezig) geactiveerd/enabled is? Kun je de huidige instelling doorgeven betreffende je eerste videodevice-optie in het Bios?
Edit: als je geen drivers geïnstalleerd krijgt wat heb je dan nu voor een beeld?

Laatst bewerkt:
Hoi,heb je de kaart nog eens gecontroleerd of hij goed in het slot zit? Vanwege onderstaande melding.

Kijk ook eens in het Bios of de kaart daar evt. (indien aanwezig) geactiveerd/enabled is?
Edit: als je geen drivers geïnstalleerd krijgt wat heb je dan nu voor een beeld?

Bij wow blijkt dat dit in 90% van de gevallen de 1e de beste foutmelding die je krijgt gegeven wanneer je drivers outdated zijn,het hoeft uiteraard niet aan de drivers te liggen maar dat is waar ik zelf van uit ben gegaan in dit geval.
Zoals ik al heb vermeld ik ben niet echt een computer held dus als je mij eventueel zou kunnen uitleggen hoe ik het in het bios precies kan nakijken zou dat geweldig zijn :o

Eerst even een vraag vooraf,nadat je de kaart erin hebt gezet heb je toen,na opstarten, niet de melding gekregen "Nieuwe hardware gevonden"???

ja,deze vraag heb ik wel gekregen ik heb hierhoop geselecteerd dat deze hardware moest worden geinstaleerd alleen,vervolgens na de poging tot het instaleren van de drivers gaf de kaart alsnog zeer lage fps aan (6-10 fps) vervolgens heb ik hiermee contact opgenomen met een vriend van mij die dezelfde kaart in zijn systeem gebruikt hij heeft mij verteld dat de verkeerde hardware was geselecteerd waarnaar ik deze vervolgens in het configuratie scherm weer heb gedeinstaleerd (achteraf gezien mischien niet zo'n slim idee :confused:)

Hartstikke bedankt voor de hulp btw,echt top!:d

Ik ben niet echt thuis in de hardware,behalve dat ik het wel kan installeren, dus ga ik eens even naar de specs van je kaart kijken,sommige kaarten verbruiken n.l. meer stroom m.a.w. een krachtigere voeding is dan soms nodig.
The back of the card has the 6-pin power connector for the graphics card which requires more than the 150W of power that the PCI Express slot provides to the graphics card
Als ik bovenstaande lees moet je extra stroom aansluiten op die kaart om de volledige prestaties te kunnen krijgen,als je vriend dezelfde heeft zal hij dat toch ook aangesloten moeten hebben?
Klikkerdeklik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan