probleem dual boot windows 8 windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobielasseel

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
hallo allemaal

ik heb windows8 geinstalleerde in dualboot met windows7
installatie verliep heel vlot en daarna opnieuw opstarten en hy ging direct naar windows8
dan start ik hem opnieuw op omdat ik een programma heb geinstalleerd!
maar nu start hij automatisch windows7 en kan ik niet kiezen tussen win7 of 8

ik heb al geprobeerd via msconfig en dan opstarten mr hier staat windows8 niet eens tussen mijn besturingssystemen

de windowsversies zijn geinstalleerd op dezelfde harde schijf op een verschillende partitie

weet er iemand een oplossing voor dit probleem want ik kan windows8 nu niet meer opstarten en zou toch graag kunnen testen

alvast bedankt

Hobie

Booten vanaf de windows 8 installatie media die je gebruikt hebt en de opstart herstel ervan gebruiken is ook een optie (of die van windows7 8 herkend durf ik niet te zeggen, ik vermoed van wel maar toch)
Je zou hem handmatig kunnen toevoegen maar easybcd is een goede, veilige en erg makkelijke oplossing.

heb ondertussen het probleem gevonden de harde schijven zaten omgekeerd de eerste harde schijf was aangesloten op de eerste sata aansluiting en de tweede harddisk op de eerste sata aansluiting

blijkbaar was windows bij de persoon van wie ik de pc gekregen heb op de tweede harde schijf geinstalleerd en hier maakte hij een probleem van voor het opstarten

de twee aansluiting omgewisseld en alles werkte perfect en feilloos

toch bedankt het programma easybcd zal ik zeker nog kunnen gebruiken

Heb je toch een mooie oplossing. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan