probleem dvd afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dale1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hallo allemaal,
ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Dale ben 32 jaar en heb vriendin en 2 kinderen.
Ik woon in Westfriesland. Verder zal ik later mijn profiel bijwerken voor meer informatie.

Nu mijn probleem.
Enkele weken geleden heb ik een nieuwe philips full hd televisie gekocht.
Daarnaast digitale tv aangeschaft in combinatie met Harman Kardon AVR en cd speler.
Ook een cisco Interactieve HD ontvanger aangeschaft met 160gb geheugen voor opneem mogelijkheden.Dit alles aangesloten met hdmi kabels(voor dvd en voor tv)
Alles werkt goed behalve dat als ik nu een dvd ga afspelen ik opeens zwarte strepen in de ondertiteling krijg.Ik heb wel de maximale resolutie ingesteld,1080x1920.
Ook krijg ik opeens elke keer een "tik" uit de satelliet speakers als ik door het menu van de dvd blader en ergens op een keuze druk...

Met scart kabels had ik dit nog niet.....
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik baal er wel een beetje van!
Als ik meer specs moet geven dan hoor ik het wel...
M.v.g,
Dale

ok, das minder inderdaad, de meeste mensen kopiëren dvd's en staan verbaasd te kijken als hun dvd speler ze niet herkent ;)

we moeten er natuurlijk zeker van zijn dat alle kabels er goed inzitten, als je dat zeker weet, kan je proberen om eerst de bron (dvd) aan te zetten en dan de tv.

het is natuurlijk wel vreemd dat alleen de ondertitels zwart zijn :confused: verder doet het beeld het goed?

Ja,daarom kopieer ik ook niet.Ook een beetje uit principe..

Ja,verder doet alles het prima. Ik ben geen techneut maar de kabels lijken goed aangesloten te zitten.Alhoewel ik me dat ook weer afvraag want het verhaal van de "tik" uit de boxen als ik op een keuze druk in de dvd menu is er ook nog....
Ik heb de instellingen van de dvd speler ook al nagekeken en dat lijkt allemaal in orde.

Ik ga nog even kijken of het bij andere dvd's ook zo is,wel zo handig(sukkel dat ik ben).
I.i.g bedankt voor je reactie!

Groet,Dale

haha is wel slim ja ;)

het kan zijn dat alleen die dvd niet meer werkt (krasjes ofzo ;)) al zou dat een beetje raar zijn als hij het eerst wel deed.

die tik uit de boxen kan ik natuurlijk niet horen maar het gebeurt natuurlijk alleen als je iets aanklikt, dit kan dus makkelijk een "confirm" geluid zijn, de meeste apparaten laten zo horen dat ze het doen ;)

Die tik was er voorheen niet.
Ik weet wat je bedoelt met het confirm geluid.Dit is het zeker(helaas) niet.
Ik ga weer ff testen,haha.
Ik laat het weten...

Groet,
Dale

ff wat andere dvd's getest; ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Even een correctie; die ondertiteling heeft geen zwarte strepen in de tekst maar is gewoon erg gekarteld.
Alsof je het beeld van een commodore 64 hebt. Dit is alleen als ik dvd kijk en alleen in de ondertiteling

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan