Probleem et rad hat 7.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimitri

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik heb een probleem met het installeren van rad hat 7.3.
Als ik in de setup zit en h'm wil installeren via cd-rom dan zegt ie dat de cd er niet in zit.
Ik heb deze versie van radhat.com vandaan en toen op cd gezet.
Kan het misschien zijn dat ie denkt dat mijn cd-rom speler d:\ is?
Want mijn cd-rom speler is h:\.

Alvast Bedankt.

Ik start eerst mijn pc met een opstart diskette en dan vraagt ie of ik dos wil starten met cd-rom speler en dan doe ik dat en dan start ik red hat vanaf cd-rom.
En als ik in de setup zit vraagt ie hoe ik h'm wil installeren en dan zeg ik van af cd-rom en dan zegt ie dat ie de cd niet kan vinden.

Uhm, op welke manier heb jij de cd gebrand? Heb je domweg alle bestandjes erheen gesleept of de iso file op cd gezet, of heb je de iso echt als image gebrand? En indien dat laatste, kan je je computer niet gewoon opstarten vanaf cd?

Ik heb de iso eerst uit gepakt met winISO.
En toen met Nero op cd gezet.
Als ik h'm in de bios instell om de pc van cd-rom te starten vraagt ie iets (ik weet niet meer wat)
Ik heb die vraag ingevult en toen start ie gewoon weer windows.

Laatst bewerkt:
goed, het is beter als je de bestanden neit uitpakt maar het bestandje gewoon opend met bijvoorbeeld Nero en dan op die manier ze brandt. In de bios moet het staan op CD-ROM - C: - FLOPPY of iets wat daar veel op lijkt, als CD-ROM, D:\ of IDE1 maar vooraan staat. Kies bij het afsluiten wel voor "Save Settings and quit.".

Ik heb net de pc vanaf cd-rom gestart.
Hij vraagt in dos :boot from ATAPI cd-rom:
Wat moet ik daar invullen?

Als je nou eens de cd brandt zoals ik eerder heb gezegd, dan in de BIOS hem op van cd starten zet. Wat gebeurd er dan? Heb je trouwens twee cd-romspelers?

Ik kan nu geen cd's branden want me vader zit achter z'n pc en daar zit alleen maar een brander in.
Ja ik heb 2 cd-rom spelers.
Misschien kan ik vanavond nog een cd branden.

Het is me gelukt op red hat te installeren.
Ik eerst heb ik de cd gebruikt om de setup te starten.
En toen heb ik geprobeert om h'm via de hardisk verder te installeren.
Ik had de iso bestand er nog opstaan en die heeft ie gebruikt om h'm verder te installeren.

Bedankt dat u me geholpen heeft.

Groetjes,Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan