Probleem EVGA GeForce 9600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

daffyd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Beste mensen,

Ik heb sinds enige tijd grote grafische problemen met mijn videokaart. Ik heb mijn computer in juni gekocht. Ik heb toen gewoon assasins creed gespeeld. Hij deed het fantastisch, de graphics waren zeer goed. Ik heb later ook nog COD 4 gespeeld. Geen enkel probleem.

Nu heb ik sinds enige tijd echter grote problemen. De graphics zijn werkelijk beroerd. COD 5 en GTA IV zien er werkelijk niet uit. Ik heb mn drivers geupdate, maar dat had geen enkel effect.

Heeft het misschien iets te maken met een foute bouw van de kast? Dat de onderdelen te dicht op elkaar zitten, waardoor de videokaart te heet wordt?

Ik heb mijn computer bij Paradigit gekocht, dit zijn de specs:

- Coolermaster Elite 333 ATX zwart . Exclusief voeding
- Forton Source 400W Voeding ATX 2.0 Active PFC/12 cm Fan
- MSI P6NGM-L DDR2 GeForce 7050 PCI-E m-ATX S-775/LAN/S-ATA/USB2.0/DDR2800
- 1024 MB A-Data DDR2/800 Dimm Bulk
- 2048 MB A-Data DDR2/800 Dimm Bulk
- Samsung 750 GB Sata II U300 7200RPM 32MB
- EVGA GeForce 9600GTSC 512MB PCI-E GPU: 675MHz / MEM:1,80 GHz

Systeemmodel: MS-7366
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40GHZ incl. Intel Boxed Cooler
Geheugen: 3GB RAM
Wisselbestand: 1285 gebruikt, 4948 beschikbaar
DirectX versie: DirectX 10

Beeldscherm:

Naam: NVIDIA GeForce 9600 GT
Chiptype: GeForce 9600 GT
DAC-type: Integrated RAMDAC
Totaal Geheugen: 1744 MB
Weergavemodus: 1680 x 1050

Beeldschermadapters:
- NVIDIA GeForce 7050 / NVIDIA nForce 610i
- NVIDIA Ge Force 9600 GT

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, aangezien ik nu de wanhoop nabij ben. Ik vrees dat de slechtere prestaties niet veroorzaakt zijn door fouten in Windows.

Ik hoop op veel reacties!

M.v.g.

David :)

Sowieso kan je voeding een beetje slap zijn, 400 watt kan te weinig zijn.
Maar wellicht ligt het aan je temperatuurtjes zoals je zelf al zegt, dus wat zijn de temperaturen in je pc? Als je dit niet weet kun je de volgende programma's downloaden hiervoor: PC Wizard 2008 en SpeedFan.

En je temperatuur hangt vooral af van je airflow (=luchtdoorstroming), niet per definitie van hoe dicht alles op elkaar zit (ook al kan dit natuurlijk ook een verschil maken).

Ik weet uit ervaring dat GTA IV echt bagger in elkaar zit. Jij hebt slechts een mid-range videokaart en IV eist heel veel van je videokaart. Er zijn heel veel mensen die GTA IV niet goed kunnen draaien met die videokaart. Er zijn tevens ook speciale nVidia drivers om GTA beter te laten lopen.

En COD4 en AC, doen die spellen het nog wel goed?

Als de temperaturen inderdaad te heet worden, kun je kijken of je nog een extra fan in je kast kunt aanbrengen.

9600 GT Presteert Niet!

Ik weet uit ervaring dat GTA IV echt bagger in elkaar zit. Jij hebt slechts een mid-range videokaart en IV eist heel veel van je videokaart. Er zijn heel veel mensen die GTA IV niet goed kunnen draaien met die videokaart. Er zijn tevens ook speciale nVidia drivers om GTA beter te laten lopen.

En COD4 en AC, doen die spellen het nog wel goed?

Als de temperaturen inderdaad te heet worden, kun je kijken of je nog een extra fan in je kast kunt aanbrengen.

Ik heb mijn computer teruggekregen van Paradigit, maar ze hebben er niks aan verandert. Nog steeds slecht. Ik heb echt wel de juiste specs om het spel minstens medium te spelen, ook op een lagere resolutie haalt ie maar hoogstens 20 fps. Vaak 12 fps. Ik heb mn kaart geupdated naar 182.06. Ik begrijp er helemaal niets van, en ik wordt er dan ook heel moe van.
De situatie is als volgt: spellen draaien heel langzaam. Lage fps, slechte kwaliteit. Je ziet vaak van alles heel onscherp en glitteren.
Al mijn drivers zijn up to date. Daar kan het dus niet aanliggen. Moet ik misschien iets in het Nvidia Control Panel doen? Of kan de verticale blauwe streep op mijn samsung syncmaster 206BW de boosdoener zijn? Ik weet het niet meer.

HELP MIJ!

Ik heb toen gewoon assasins creed gespeeld. Hij deed het fantastisch, de graphics waren zeer goed. Ik heb later ook nog COD 4 gespeeld. Geen enkel probleem.

Nu heb ik sinds enige tijd echter grote problemen. De graphics zijn werkelijk beroerd. COD 5 en GTA IV zien er werkelijk niet uit. Ik heb mn drivers geupdate, maar dat had geen enkel effect.

Vergeet niet het volgende:

Assasins Creed en COD4 zijn echt stukken lichter voor je videokaart dan COD5 en GTAIV, daar ik die kaart gewoon niet sterk genoeg voor

Mwah COD5 gaat nog wel. Ik draai hem op een geforce 8500 en gaat best redelijk op een resolutie van 1280 x 720 en high graphics.

Mwah COD5 gaat nog wel. Ik draai hem op een geforce 8500 en gaat best redelijk op een resolutie van 1280 x 720 en high graphics.

Maar laten we eerlijk zijn. Is het niet vreemd dat mijn computer zo n spel als assasins creed niet goed meer kan draaien, terwijl het er voorheen nooit problemen mee had? Kan die blauwe streep op mijn scherm er iets mee te maken hebben, of moet ik iets aanpassen in het NVIDIA CONTROL PANEL? En hoe is die ongelofelijk lage fps bij gta te verklaren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan