• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem excel: Waarden hoger dan waarde van bepaalde cel filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowtricker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
hallo,

Ik heb een excel sheet gemaakt waarin de kosten van een hypotheek per jaar worden getoond. Hierbij is echter ook de looptijd van de hypotheek te veranderen. Ik zou er dan ook graag voor willen kunnen zorgen dat het aantal jaren van de tabel zich aanpast aan de opgegeven waarde in cel 77. Ik heb hierbij al even gekeken naar: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...n-vergelijken-en-waarde-lager-dan-wegfilteren en hiermee geprobeerd om ook mijn sheet hiermee aan te passen. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar en krijg ik elke keer foutmeldingen. Heeft iemand een idee? Het gaat hierbij overigens om blad 2 en 3.

Bekijk bijlage Kopie van po excel deel 3-1.xlsx

mvg.
rowtricker

Laatst bewerkt:
Plak onderstaande code in de bladmodule van BladInvoer.
Hoe ? Rechtsklik op de tab van Blad Invoer en selecteer Programmacode weergeven.
Plak nu de code in het rechtervenster. Telkenmale je nu de looptijd wijzigt in cel C24 van blad Invoer worden automatisch de beide andere tabbladen gefilterd overeenkomstig met het aantal opgegeven jaren.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Address = "$C$24" Then
    'Overeenkomstige rijen filteren
    With Sheets("Lineaire hypotheek")
        .AutoFilterMode = False
        .Range("B2:B32").AutoFilter 1, "<=" & .[C79].Value
    End With
    With Sheets("Annuïteitenhypotheek")
        .AutoFilterMode = False
        .Range("B2:B32").AutoFilter 1, "<=" & .[C77].Value
    End With
    End If
End Sub