Probleem externe harde schijf, gegevens te redden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady johnny

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Ik heb een probleem met de externe harde schijf...
Ik hoorde vanavond dat ie telkens opnieuw probeerde op te starten, ik ging via mijn computer naar de schijf toe, en kon m gewoon benaderen.
Niks aan de hand dacht ik nog, misschien te warm want hij stond de hele dag al te werken, had m veel nodig.
dus deed ik m uit.

Dat was t stomste wat ik kon doen, want helaas kreeg ik m daarna na het afkoelen niet meer aan.
Hij start op, lampje gaat branden dan lijk je na een tijdje tot ie bijna helemaal is opgestart aan het 'geloei' te horen een paar tikjes 3 of 4 snel achter elkaar, en hoor je dat ie nog een keer probeert op te starten. weer tikjes, en dan hoor je geen geloei meer en trilt ie ook niet meer zoals ie eerst wel deed als ie aan was.

We hebben m uit de behuizing gehaald, en geprobeerd maar nog niks. Daarna in de computer zelf gezet, maar ook daarin start ie niet op. In het bios zie je bij de eerste 2 schijven de naam staan, bij de anderen staat [none] en bij die waar die in hangt staat helemaal niks. Als je daar op klikt, en je laat m 'zoeken' hoor je dat ie wel bezig is, maar weer met hetzelfde resultaat.

Als jullie dit zo horen wat is dan de volgende stap dat jullie aanraden, en nog een belangrijkere vraag: zijn de gegevens te redden?

Het lijkt dus alsof ie niet meer op toeren kan komen, vervolgens dus tikjes of klikjes laat horen, nog een keer probeert op toeren te komen, ditmaal een stuk korter en het dan opgeeft..

Laatst bewerkt:
Klimkt niet best in ieder geval, lijkt op een crash.

Is het een SATA of een IDE harde schijf ?
Wanneer het een IDE is heb je neem ik aan wel aan het Master/Slave verhaal gedacht

Groeten Marcel

Ik kan m niet via de computer benaderen want hij start niet meer op. Hij vind dus ook geen USB iets.
Want hij valt gewoon uit. Dus ben bang dat dat niet te oplossing is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan