Probleem externe HD, werkt soms wel soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jargagpu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, al ben ik bang dat mijn externe harde schijf aan het overlijden is.
Ik heb een western digital externe harde schijf, home edition, 500gb, nog geen jaar oud.
Deze werkte altijd prima op mijn laptop. Sinds vorige week heb ik een nieuwe pc gekocht (HP pavillion 6340, met windows 7).
Hij werd meteen herkend en werkte weer prima. In de nacht heeft windows een automatische update uitgevoerd en is opnieuw opgestart. Volgende ochtend werd mijn schijf niet meer herkend. Ik heb toen werkelijk ieder forum afgezocht naar een oplossing en van alles geprobeerd, maar het lukte mij niet om hem te zien te krijgen of data te recoveren. Ook aan mijn laptop werkte hij niet meer.
Ik had de moed opgegeven en de schijf aan de kant gelegd, toen ik het nog 1 keer wilde proberen. Ik sloot hem opnieuw aan en ineens was hij er weer. Ik kon zonder problemen bij mijn data. Maar dat was van korte duur. Na ongeveer een uur stopte hij er weer mee.
En dat gebeurt nu steeds, als ik hem ontkoppel en dan na een paar uur weer aansluit doet hij het even, kan ik een paar dingen kopieren naar een andere schijf en dan is het weer raak. Alleen dat even wordt steeds korter. Heeft iemand een diagnose, dan wel een oplossing? Moet nog heel wat Gb aan data redden en dat gaat heel lang duren zo.

Alvast bedankt!
Jeanine

Je schrijft dat je een nieuwe pc hebt gekocht, hang 'm even aan de oorspronkelijke en kopieer de data?
Hang 'm daarna aan de nieuwe, klik rechts op de schijf in deze computer en formatteer 'm?

Zoals ik beschrijf hing ie aan mijn laptop en ook daarop doet hij het niet meer.

Dán wordt het lastiger, maar ook nu geldt weer (maar daar heb jij weinig meer aan) Wáárom geen backup van de data of anders gezegd / gevraagd, als je die externe disk als backup gebruikte, dan heb je de originele bestanden toch nog?

Wat je nog kan proberen is Windows starten in de veilige modus en dan pas de hdd aankoppelen.

Mijn oude pc (en helaas de externe HD die ik toen gebruikte als backup ook) is vorig jaar gecrasht. Ik heb toen met veel pijn en moeite 80% van mijn data kunnen recoveren en die op mijn huidige schijf gezet. De originele data heb ik dus niet meer. Ik had geen geld om een nieuwe pc te kopen, dus heb ik tijdelijk mijn laptop gebruikt. Nu ik weer een goede pc heb wilde ik een backup maken van deze schijf, maar ben ik nog niet toe gekomen, omdat de schijf dus niet goed werkt.
Opstarten in safe mode heb ik ook geprobeerd zonder resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan