Probleem FF instellingen bewaren - bookmarks bewaren - meerdere profielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PappaBazzi

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo, graag jullie hulp met drie Firefox problemen.
Probleem 1:
Ik had Firefox netjes verwijderd via Config/Software. Daarna handmatig restjes in C:/docs&Sett/administrator/appl data/ etc.
CCleaner erover en Uniblue Reg booster erover.

Daarna nieuwe installatie, by the book, geen afwijkende dingetjes. Een normale, complete standaard installatie. Via Start/uitvoeren firefox.exe -p gestart -> default profile verwijderd, een nieuwe aangemaakt -> FF starten. Bookmarks van externe HD gekopieerd naar nieuwe Profile. Herstart FF: geen bookmarks. Via verkenner gecontroleerd: staan er wel in.
Via tab bladwijzers/bladw organiseren -> importeren -> html importeren. Ik wandel naar C:/docs&Sett/adm/appl data/mozilla/ff/profiles zie ik er maar liefst zeven (7) staan. Die zie ik niet met verkenner nagezocht in dezelfde directorie. Zoekfunctie gebruikt: niet aanwezig, m.u.v. de net nieuw aangemaakte.

Probleem 2: verander ik de settings via tab ekstra/opties en sla deze op, blijft dit werken tot aan de eerstvolgende herstart van pc. Dan zijn de instellingen weer standaard, ik krijg het standaard nieuwe aanmeldings ff blad.

Googlen geeft mij geen hits waar ik mee verder kom.

Probleem 3: ik heb aangegeven dat FF standaard browser is. Als ik bijv FTD3.8 nzb aanklik, wordt IE gestart en niet FF.

Kortom, ik zie door het bos de bomen niet meer....
Wie kan mij helpen, waarvoor nu al dankzegging!
Groet!

De juiste weg om Firefox (en Thunderbird) van Mozilla te backuppen is met Mozbackup (klik).

Voor de standaard browser: ga eens naar Start> Programmatoegang en instellingen> Aangepast 9pijltje klikken).
Daar kun je aangeven wat je wilt.

mozilla bladwijzers

hallo, ik heb een vraag aansluitend hierop
ik heb een backup bestand van mn bladwijzers van dec 2008
nu heb ik een nwe pc en heb mn bladwijzers geimporteerd vanuit dit bestand
alleen heb ik recentelijk al mn bladwijzers opgeschoond en gereorganiseerd op mn oude pc en géén back up gemaakt. dus dit bestand is niet meer up to date
mn oude schijf hangt in mn nwe pc erbij dus kan nog wel mn lijst met favorieten inzien maar
heb natuurlijk alleen geen zin om dit helemaal na te gaan lopen
dus vroeg me af of ik van die lijst favorieten nog een backup kan maken en dat dan lekker makkelijk kan importeren in firefox
ik zie nu even niet hoe ik dit moet doen
hopelijk kan dit nog
(ik weet dat ik natuurlijk dit had moeten doen voor ik hier allemaal mee begon, maarja te laat nu)
mozbackup heb ik net bekeken maar daar kan ik niks mee volgens mij
thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan