Probleem Format C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demiroz

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Ik wil graag mijn C schijf formatteren en dat lukt me niet met het rechterknop op de C schijf en dan formatteren hij zegt dan van dat de bestanden in gebruik zijn.
Na een beetje onderzoek heb ik gelezen dat ik kan formatteren met het Boot cd dus probeerde ik via dat....

Eerst moest ik taal kiezen voor system recovery en dan accepteren dat ik wil beginnen met het wissen van de C schijf en daarna moest ik "start" intypen en vervolgens op enter drukken om het te starten.
Maar na het drukken op enter kwam gelijk de melding in het duits:

Festplatte ist fűr HDCOPY schreibgeschűtzt, bitte erst freigeben

Daarna op welke toets ik ook drukte kwam er een Dos voor mij met A:\
als ik daar format c: deed lukte dat ook niet.

Wat moet ik doen ?

Vanuit een draaiende windows kun je inderdaad geen C: schijf formatteren. Dan zou windows zichzelf formatteren en dat wil niet.

Met een recovery cd-rom kun je geen verse installatie doen en ook niet formatteren.
Daar heb je een echte setup cd voor nodig.

Ten eerste kun je niet de C schijf vanuit Windows formatteren als het besturingssysteem ook op C staat. Je kunt met de installatie cd van windows formatteren of via de oude vertrouwde windows 98 opstartdiskette. Ik neem dus aan dat je windows opnieuw wil installeren? Dan kun je het Beste de installatie cd van windows gebruiken.

Met mijn setup cd wou ik een formatie doen... maar als laatste kreeg ik die duitse melding..

Laatst bewerkt:
Het klinkt alsof je probeert je systeem via een verborgen recovery-partitie opnieuw te installeren. Vervolgens komt een melding dat de schijf beveiligd is tegen overschrijven. Op afstand kan ik helaas niet zeggen wat hier de oorzaak van is. Heb je geen originele Windows installatie-cd? Daarmee kun je een partitie of schijf eerst formatteren voordat je Windows opnieuw installeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan