Probleem forwarden router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hallo,

Ik probeer een poort voor uTorrent te forwarden in mijn router, een sweex RO001 die ik gister heb gekocht.

Daarvoor had ik rechtstreeks een verbinding met mijn speedtouch 516v6, waarin ik de poort had geforward. In de router heb ik de poort ook al geforward, alleen toch blijft de poort gesloten.

Waar kan dit aan liggen?

Paar specs:
Speedlinq Allin adsl, op windows XP, wired, geen firewall naar mijn weten

Laatst bewerkt:
Laat maar zitten. Ben er al uit.. Had toch nog wat langer moeten googlen, maar ja uit frustratie zoek je wel eens hulp he..

Voor degenen die hetzelfde probleem ondervinden:

http://forum.portforward.com/YaBB.cgi?board=Knowledge;action=display;num=1139203841

De speedtouch modem, is dus geen modem maar een router.. blijkt dat als je daar een andere router op aan sluit al je poorten geblokkeerd worden. Gewone internet functies blijven wel mogelijk, alleen portforwarding niet en dergelijke niet.

Dus op naar de mediamarkt en de router switchen voor een swith. Jammer van 4 uur verspilde moeite..

Wat je zegt is technisch onjuist: Je kunt wel degelijk 2 (Internet-) routers 'in serie' schakelen.
Alleen daar is wel de beperking dat beide routers aan de WAN en LAN-kant verschillende adresreeksen moeten hebben. Wat bijv. werkt is dat Router1 aan de LAN kant adressen uitdeelt in de reeks 10.0.0.x en Router2 adressen aan de LAN kant uitreikt in de reeks 192.168.x.x

Dus stel het volgende voorbeeld:
Modem -> (82.34.1.1, WAN) Router1 (10.0.0.138, LAN) -> (10.0.0.1, WAN) Router2 (192.168.1.1, LAN) -> (192.168.1.2) PC

Dan moet je in Router1 forwarden naar 10.0.0.1, en in Router2 forwarden naar 192.168.1.2

Natuurlijk wel dezelfde poortnummers en protocol gebruiken (TCP of UDP).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat klopt, het is inderdaad wel mogelijk. Maar op de router die ik had kreeg ik het niet voor elkaar. Ondertussen een switch aangesloten en direct geen enkel probleem meer zoals verwacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan